Łódzki Rower Metropolitalny to projekt województwa łódzkiego. Na początku roku Pabianice razem z Łódzką Koleją Aglomeracyjną, Sieradzem, Zgierzem i Koluszkami złożyły wniosek o dofinansowanie projektu.

Projekt otrzymał dofinansowanie. Za 17 mln stworzonych zostanie 15 parkingów i 125 stacji rowerowych m.in. przy stacjach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz zakupionych zostanie ponad tysiąc rowerów.

Koszt roweru publicznego dla Pabianic to 1,4 mln zł.

- Aplikujemy o 85 proc. dofinansowania – zapowiadał w kwietniu prezydent Grzegorz Mackiewicz. - Wkład własny miałby wynieść 215 tysięcy zł.

Jak to ma wyglądać? Na stacjach, gdzie zatrzymują się pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, miałyby się pojawić samoobsługowe wypożyczalnie rowerów. System połączyłby dworce, centra miast i osiedla.

W przyszłym roku w 14 lokalizacjach mają stanąć wypożyczalnie rowerów i stojaki.

5 dużych stacji (z 10 rowerami i 15 stojakami) pojawi się przy dworcu, obok II LO i ZS 2, przy Kilińskiego (naprzeciwko SDH), przy I LO i obok poczty przy Nawrockiego.

Kolejne 9 stacji (8 rowerów, 12 stojaków) ma być zlokalizowanych przy szpitalu, obok rynku na Moniuszki, na Zielonej Górce, Starym Rynku, przy hali sportowej na Grota-Roweckiego, na Lewitynie, obok SP 17, przy Dużym Skręcie i przy kościele Miłosierdzia Bożego.