Szynobusy będą miały 40 lub 60 metrów długości. Te najdłuższe zabiorą nawet 200 pasażerów. Łódzki Sejmik dał zgodę na powołanie wojewódzkiej spółki Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Spółka ma kupić 20 szynobusów i wozić nas po prawie całym województwie łódzkim, głównie w aglomeracji łódzkiej.

- Najwcześniej za dwa lata - mówi wicemarszałek Witold Stępień. - Podróż z Pabianic do centrum Łodzi ma trwać mniej niż pół godziny, bo szynobusy będą pędzić z prędkość do 100 km/godz.

W przyszłości Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie jeździć tunelem, który połączy Łódź Kaliską z podziemnym Dworcem Fabrycznym. Tutaj dla szynobusów i pociągów regionalnych wydzielone będą dwa tory.

Na szynobusy zarząd województwa wyda 70 mln euro, a kolejne 16 mln euro przeznaczy na renowację przystanków i budowę wokół nich parkingów. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego na projekt  zarezerwowało połowę - ponad 40 mln euro. Zarząd województwa chce na ten cel wziąć w tym roku wieloletni kredyt w wysokości 160 mln zł.