- Czas pandemii spowodował zmiany w sposobie obsługi mieszkańców. Chodziło o to, żeby mogli czuć się bezpiecznie i wygodnie. Dlatego powstały nowe pomieszczenia dla odwiedzających Spółdzielnię – mówi Wacław Maciej Przybylski, prezes Pabianickiej Spółdzielni Mieszkaniowej.

W siedzibie Pabianickiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Zamkowej 42/44 (na piętrze przy portierni) są pokoje przyjęć ze stanowiskami oddzielającymi rozmówców szybami. Zostały urządzone specjalnie dla osób, które chcą załatwić sprawę osobiście. Można w nich bezpiecznie i swobodnie porozmawiać z pracownikiem Spółdzielni, załatwić sprawę i rozwiązać nurtujący problem. Pomieszczenia te są nadal regularnie dezynfekowane. Spółdzielni zależało na tym, by powstały miejsca, w których uzyskacie Państwo wszystkie informacje szybko i wygodnie – bez chodzenia od pokoju do pokoju. To spowodowało, że zasady obsługi mieszkańców uległy zmianie o 180 stopni. Teraz to pracownicy wychodzą do mieszkańców i pomagają w załatwieniu wszelkich spraw. A mieszkańcy nigdzie nie muszą chodzić i czekają w bezpiecznych, czystych pomieszczeniach na przyjście jednego lub kilku różnych pracowników spółdzielni. Ten system obsługi wprowadzony został ze względu na pandemię, ale zostanie już z nami na zawsze. Wymaga większego zaangażowania od pracowników Spółdzielni, ale zdecydowanie ułatwia życie mieszkańcom.

Gdy konieczna jest osobista wizyta w Spółdzielni, najlepiej umówić się na nią telefonicznie (centrala 42 215-40-91) lub przez internet wysyłając e-maila: sekretariat@psm-pabianice.pl.

Od ponad 10 lat działa Biuro Obsługi Mieszkańców, które mieści się w przejściu „pod jamnikiem” czyli przy ul. Zamkowej 42/44. Otrzymamy tutaj wyjaśnienia dotyczące stanu wpłat i sald na kontach za używanie lokali oraz wszelkie wyjaśnienia z tym związane. Zadaniem Biura jest również wydawanie zaświadczeń do kancelarii notarialnych, banków, sądów, urzędów skarbowych i innych instytucji.

- Powstało, bo zależało nam na jednym miejscu, w którym osoby uprawnione uzyskają wszelkie informacje. Jest to też parter, więc przeznaczony jest do obsługi osób niepełnosprawnych – wyjaśnia prezes Przybylski. - Pracujące tu osoby każdego roku przyjmują kilka tysięcy wniosków w przedmiotowych sprawach i wydają setki zaświadczeń.

Szybki kontakt ze Spółdzielnią, gdy nie chcemy dzwonić ani przychodzić osobiście, ułatwiły skrzynki na listy wywieszone na administracjach.

- Znajdujemy w nich szereg uwag krytycznych, ale zdarzają się też pochwały za pracę między innymi dozorców czy ekip usuwających awarie. Z tych listów wiemy, co należy zmienić w PSM - dodaje prezes Przybylski. - To zrozumiałe, że nie każdy chce ujawnić swoje dane osobowe wysyłając np. maila lub dzwoniąc.

Jak wygodnie i spokojnie załatwić własną sprawę w PSM? Najlepiej skontaktować się z Biurem Obsługi Mieszkańców telefonicznie: 42 215 40 91 wew. 51, lub drogą mailową: bom@psm-pabianice.pl.

 

Wszystkie administracje i BOM przy ul. Zamkowej 42/44 pracują w poniedziałki od 7.00 do 17.00, a od wtorku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00.