Każdemu reklamodawcy zależy na tym, aby dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym do jak największej liczby odbiorców, którzy są zainteresowani jego produktem czy usługą. W wypełnieniu tego zadania pomocne jest kierowanie kontekstowe, które można zastosować z wykorzystaniem kampanii AdWords. Czym ona jest i na co uważać przy jej prowadzeniu?

System AdWords

Google AdWords to system reklamowy udostępniany przez Google. Istnieje on od 20 października 2000 roku i opiera się na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google lub na stronach partnerskich, które współpracują z Google w ramach programu AdSense. Linki sponsorowane uczestniczący w programie AdWords reklamodawcy tworzą przy wyborze słów kluczowych, na które będzie się wyświetlała reklama lub przez wybór witryn internetowych, na których będzie się ona pokazywała.

W AdWords reklamodawcy mają do wyboru:

  • tekstowe reklamy w wyszukiwarce,

  • reklamy graficzne,

  • reklamy wideo,

  • reklamy mobilne w aplikacjach.

To potencjalne sposoby docierania ze swoim komunikatem reklamowym do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Jak konstruować skuteczne kampanie AdWords?

Profesjonalna i skuteczna kampania AdWords musi być dopasowana do potrzeb reklamodawcy. Jej cele muszą być skonstruowane w realny, osiągany sposób, a grupa docelowa wskazana precyzyjnie. Optymalnie byłoby, aby reklama kierowana była wprost do grupy docelowej, dzięki czemu kampania AdWords może przynieść spodziewane rezultaty.

Najczęstsze błędy przy kampaniach AdWords

System AdWords jest jedną z najpopularniejszych metod promocji w sieci, ale kampania prowadzona w nieumiejętny sposób narazi nas tylko na koszty, a nie przyniesie efektów. Wiele osób popełnia poważne błędy przy konfiguracji i realizacji kampanii AdWords:

  • Prowadzenie kampanii bez konwersji - wyklucza to możliwość jej optymalizowania i nie przybliża do osiągania celów, ponieważ nie są one zdefiniowane. Tylko na podstawie konwersji można ocenić skuteczność realizacji kampanii i ewentualnie ją zmodyfikować.

  • Błędna implementacja konwersji - zastosowanie w nieodpowiedni sposób kodu konwersji, np. wklejenie go na nieodpowiednią zakładkę, co powoduje zafałszowanie danych kampanii.

  • Brak zastosowania wykluczających słów kluczowych - reklamy wyświetlają się wówczas również na słowa kluczowe niezwiązane z ofertą, co sprzyja marnotrawieniu budżetu przeznaczonego na promocję online.

  • Brak synchronizacji kont AdWords i Analytics - powoduje to pozbawienie się dostępu do istotnych danych z konta Analytics i brak możliwości śledzenia transakcji e-commerce oraz sprawdzania wartości konwersji.

  • Brak optymalizacji kampanii - w toku realizacji działań promocyjnych w systemie AdWords należy reagować na zbyt wysokie stawki za kliknięcia czy wyświetlanie reklam na nieodpowiednie frazy kluczowe, w przeciwnym wypadku pieniądze przeznaczone na kampanie zostaną spożytkowane nieprawidłowo.

Dla kogo są kampanie AdWords?

Eksperci z agencji http://bizsol.pl/ zaznaczają, że linki sponsorowane w ramach Google AdWords są przeznaczone dla tych podmiotów, które chcą szybko zwiększyć widoczność w wyszukiwarce, promować swoje produkty chwilowo, wpływać na wzrost sprzedaży i przyczyniać się do szybkiego wzrostu ruchu na stronie. Kluczem do sukcesu jest profesjonalne konfigurowanie kampanii AdWords i unikanie możliwych błędów w tym zakresie.