Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot telewizyjny szamponu DX2 (produkowanego przez Aflofarm) przekonujący, że produkt ten „powstrzymuje wypadanie włosów” oraz „je odbudowuje, a włosy odrastają odporne na wypadanie”, narusza kodeks branżowy. Widz, który złożył do Komisji Etyki Reklamy skargę na emitowany od ubiegłego roku spot szamponu DX2, stwierdził wprost, że bohater wypowiadający się w reklamie „plecie bzdury o cudownym szamponie, dzięki któremu nie wypadają włosy i odrastają nowe super mocne, odporne na testosteron (rzekomo powodujący ich wypadanie), dzięki czemu każdy facet będzie miał czuprynę jak nastolatek”.

Odbiorca podkreślił, że ani łysienia, ani wypadania włosów żaden taki produkt nie powstrzyma, ponieważ to pierwsze wynika głównie z uwarunkowań genetycznych, a drugie powodują niedobór witamin, stres, choroby skóry. Ponadto sam testosteron nie jest szkodliwy dla włosów.

Co na to Aflofarm? - W żadnym fragmencie reklamy nie twierdzimy, że osoby, których dotknął problem łysienia, odzyskają włosy, gdyż, co po raz kolejny podkreślamy, szampon ma na celu powstrzymanie wypadania włosów, a nie ich odrastanie. Jedno ze zdań wprawdzie mówi: „włosy odrastają odporne na wypadanie", ale dotyczy to problemu wypadania włosów wiążącego się z fazą życia włosa, a nie łysienia i wynikającego z tego faktu odrastania włosów - stwierdziła firma w odpowiedzi na zarzuty.  -Twierdzenia dotyczące jakoby szampon DX2 sprawia, że włosy odrastają u osób borykających się z łysieniem, są całkowicie nieuzasadnione, gdyż nie tego problemu dotyczy spot reklamowy - dodała.

Komisja Etyki Reklamy oceniła jednak, że padające w spocie stwierdzenia , iż promowany szampon odbudowuje cebulki włosów, a one „odrastają odporne na wypadanie”, oraz że „powstrzymuje wypadanie włosów”, są zbyt daleko posuniętymi uproszczeniami i skrótami myślowymi, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd. Dlatego te sformułowania powinny zostać odpowiednio zmienione.

Źródło: http://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/odrastanie-wlosow-w-reklamie-dx2-wprowadza-w-blad-wideo