ad

- Dzięki nowemu obiektowi, który powstał w miejscu przejazdu kolejowego, radykalnie poprawiło się bezpieczeństwo i komfort podróżujących między Rawą Mazowiecką a Łodzią - mówi Maciej Zalewski z GDDKiA. - Aktualnie kierowcy nie muszą już czekać w długich kolejkach na otwarcie szlabanów, które zamykano w tym miejscu około stu razy na dobę. Za względu na duży ruch samochodów w tym miejscu (ok. 12,5 tyś. pojazdów na dobę), po zamknięciu zapór ustawiały się kilkusetmetrowe kolejki aut.

Nowy wiadukt ma blisko 50 metrów długości i dwa pasy ruchu, a cała przebudowana droga nr 72 liczy ponad 800 metrów. Na przebudowanym odcinku trasy pojawiły się między innymi wydzielone pasy dla skręcających w lewo. Wiadukt powstał w ramach modernizacji linii kolejowej Łódź – Warszawa, inwestorem było PKP PLK. Tymczasowy przejazd zostanie niemal w całości rozebrany.