Egzamin humanistyczny był podzielony na dwie części. Z zakresu języka polskiego młodzież musiała napisać rozprawkę na temat: „Literatura pozwala lepiej poznać i zrozumieć minione wieki. Rozprawka z przykładami z literatury”.

- To nie było trudne - twierdzi Anita Olszewicz, uczennica klasy IIIG w Gimnazjum nr 3. – Jako przykłady wzięłam lektury: „Kamienie na szaniec”, „ Mały Książę” i „Latarnik”.

W części obejmującej historię i wiedzę o społeczeństwie pytania dotyczyły między innymi: rewolucji francuskiej, wojny secesyjnej i państwa Bolesława Krzywoustego.

- Jedni mówili, że było łatwe, inni, że trudne – mówi Andrzej Pasiński, nauczyciel historii w Gimnazjum nr 3. – Wszystkie tematy są standardowo od lat w podstawie programowej.

W Gimnazjum nr 3 do egzaminu przystąpiło 205 uczniów. Pisali w 18 salach lekcyjnych. Dwóch uczniów nie pisało egzaminu ze względów zdrowotnych.

- W takim przypadku napiszą go w drugim terminie – powiedział Włodzimierz Stanek, dyrektor Gimnazjum nr 3.

Egzamin przebiegł bez zakłóceń. Uczniowie nie próbowali ściągać. Dużo pracy przy organizacji egzaminu mieli dyrektorzy szkół i członkowie komisji egzaminacyjnych. Od 5.00 rozwożone były arkusze.

W środę ciąg dalszy egzaminu. Uczniowie będą pisać test z wiedzy matematyczno–przyrodniczej. W czwartek napiszą sprawdzian z języka obcego.