Na konferencji prasowej prezydenta Pabianic pytaliśmy o to, czy może wreszcie uda się uruchomić miejskie połączenia z Łodzią. Powód? Autobusy PKS znów w kratkę wożą pabianiczan z przystanków na Bugaju i sprzed szpitala. Cierpią z tego powodu przede wszystkim studenci i uczniowie, bo to oni są stałymi klientami PKS-ów.
- Nie ja powinienem dawać taką deklarację, ale mamy autobusy i trzeba wreszcie pomyśleć o tym, żeby wozić ludzi do Łodzi - powiedział Zbigniew Dychto. - Zresztą nam się nocne do Łodzi ciągle nie opłacają, a MPK uruchamia właśnie nocny do Łodzi z Pabianic. Im się jakoś opłaca. Dlatego obiecuję, że wreszcie sam przeanalizuję możliwość stworzenia konkurencji dla PKS-u.
Trwają rozmowy prezydenta Dychto z szefami MPK i prezydentem Łodzi na temat zwiększenia częstotliwości przejazdu tramwajów.
- Nie możemy podpisać jeszcze porozumienia, bo czekamy na uchwałę Rady gminy Ksawerów - mówi Dychto. - Poprzednia pani wójt tak zrobiła, że nie ona, tylko radni mogli wypowiedzieć się z sprawie tramwajów. Dlatego teraz cierpią ludzie, bo już dawno mogłyby częściej jeździć tramwaje do Łodzi, a dodatkowo mielibyśmy nocne połączenie autobusowe.
Już wiadomo, że nocny będzie wyruszał z Łodzi około 23.00. Po minięciu Portu Łódź i Ksawerowa, dojedzie do dworca kolejowego przy Łaskiej. Potem pojedzie Wiejską do Wileńskiej, Grota-Roweckiego do Myśliwskiej i Warszawską do Łodzi. Dokładne rozkłady jazdy leżą już na biurku u prezydenta.
Komentarze do artykułu: Autobusy miejskie do Łodzi?
Nasi internauci napisali 16 komentarzy
komentarz dodano: 2010-12-30 23:02:26
komentarz dodano: 2010-12-30 03:55:23
komentarz dodano: 2010-12-24 10:52:54
@abyss2 czas odwiedzić okulistę.
komentarz dodano: 2010-12-24 01:10:47
a np. sobota od 19:30 do 21:15 z Fabrycznego nic do Pabianic. można stać i marznąć na dworcu w oczekiwaniu na jakikolwiek transport do domu.
komentarz dodano: 2010-12-24 00:41:40
komentarz dodano: 2010-12-23 23:35:12
Oczywiście 10 lat temu "usamochodowienie" statystycznego polaka czy pabianiczanina było nikłe w porównaniu z dzisiejszymi czasami. Wtedy polonez budził respekt. Co nie oznacza, że ta opcja mzk do Łodzi się nie sprzeda. Po co przegubowce, po 3 po co 4, czy autobus ma być konkurencją aby zlikwidowano linie pksu na tym ww. omawianym odcinku, czy ma być dodatkową ofertą?
Moje trasy, które proponuje, a mam jeszcze inne dodatkowe opcje, nie są typowo pksu.Głupotą jest wszystko powielać.
jeżeli autobusik już jest pełny na waltera, to po kit jechać w koło sdhu itd?
"Busiarze" do ostatniego pasażera chcą zapełnić busa.
A właśnie szanowni państwo, pamiętacie wypadek busa gdzie 18 osób w Nowym Mieście zginęło na miejscu?
Wiecie ile osób w naszych busach na linii Pabianice-Łódź potrafi siedzieć i stać?
Rekord 40 osób. Konkurencji ze strony busów nie ma co się bać, bo te busy wiozące śmierć trzeba zlikwidować dla dobra ludzi.
Więc da się zarobić, ale ja nie mam 11 tys na miesiąc, nie mam brata starosty, więc ja nie powiem jak spółce miejskiej przynieść zysk.
Ostatnio czytałem, że prezes MZK zarządził aby odebrać mydło dla pracowników, no brawo, brawo. A ja tam swoje wiem, prezydent ten układ popiera :) Super miasto...
komentarz dodano: 2010-12-23 23:15:09
komentarz dodano: 2010-12-23 22:39:45
@ orkzwiadowca Ta tyle, że 10 lat temu była mniejsza konkurencja,a obecnie autobusy i busy są co 15 minut, a po drugie MZK bez autobusów przegubowych rano sobie nie poradzi nawet jeśli by jechały 2 na raz tak jak to jest o 7:00 z Bugaju gdzie jadą 2 w tym przegubowy lub obydwa przegubowe z PKS. A co do zdjęcia/zdjęć to redakcja z okazji świąt w prezencie mogłaby wysłać "fotografa" na jakiś kurs robienia i obróbki zdjęć.
komentarz dodano: 2010-12-23 22:05:59
komentarz dodano: 2010-12-23 21:01:13
Pytania czy bilety w N zawsze były wydawane? Czy bilety w Pksach Łodzkich zawsze są wydawane? Wina leży po dwóch stronach, pasażera, i kierowcy autobusu. Pojazdy pksów na trasie pabianice - łódź dają wiele do myślenia, ale w skali roku ile kierowcy autobusów wezmą do kieszeni? Później dziwota że nie ma na inwestycje.
Dobra, dobra.. zejdźmy na ziemie, to wina fotoreportera, i zdjęcia kalkulatorem, i stan taboru.
Jeżeli ta linia opłacałaby się 10 lat temu, to już wiadomo czemu jesteś autobusiarzem, a nie siedzisz w zarządzie firmy transportowej. Nie znasz się na biznesie, tyle. Taka linia przyniosłaby duże korzyści finansowe zakładowi komunikacji, wystarczy dodatkową dodać trasę o zatrzymanie się przy porcie łódź, dojazd bezpośredni do manufaktury, i jeszcze można pomyśleć nad wzbogaceniem trasy, ale trzeba chcieć. Bez kontraktu menadżerskiego to się nie odbędzie, obecnie dyrektor mzk ma taki sam zarobek cokolwiek się nie stanie
komentarz dodano: 2010-12-23 20:57:39
komentarz dodano: 2010-12-23 17:14:14
komentarz dodano: 2010-12-23 13:33:39
komentarz dodano: 2010-12-23 13:16:15
komentarz dodano: 2010-12-23 13:14:01
komentarz dodano: 2010-12-23 13:05:23