Dobrze lub nawet bardzo dobrze oceniło pabianickie autobusy i tramwaje 67 proc. pasażerów. Ocenę niedostateczną wystawiło prawie 3 procent zapytanych. Na temat naszej komunikacji miejskiej wypowiedziało się 500 osób.
- W porównaniu do podobnych badań przeprowadzonych w innych miastach jest to wynik zadowalający – twierdzi Marcin Chmielewski, podinspektor do spraw transportu zbiorowego w Urzędzie Miejskim.
31 proc. pasażerów ma pretensje do częstotliwości kursowania. Niektóre zmiany wprowadzono na bieżąco. Dlatego na niektórych liniach autobusowych już zwiększono liczbę kursów. Najwięcej przybyło ich w linii „5”.
- Dodatkowe kursy są w dni robocze rano oraz w weekendy. Były to postulaty uczniów I Liceum Ogólnokształcącego i pracowników szpitala. Puszczenie dodatkowych autobusów było zasadne, bo rzeczywiście wszystkie miejsca są zajęte – stwierdza Chmielewski.
Pasażerom odpowiada również odległość między przystankami. Nie chcą nowych linii autobusowych. Z punktualnością też jest nie najgorzej.
- Opóźnienia większe niż 2 minuty stanowią jedynie dwa procent. To naprawdę bardzo dobry wynik. Pasażerowie nie narzekają też na niezawodność, bo praktycznie nie zdarza się, żeby jakiś kurs po prostu wypadł – dodaje Jarosław Habura, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.
Nieco gorzej wypadła ocena linii tramwajowej. Często powtarzającym się zastrzeżeniem był brak drugiego wagonu.
- Urząd Miejski już wcześniej podjął kroki zmierzające do zwiększenia taboru obsługującego linię „41”. Dzięki temu od 1 września na trasę Pabianice-Łódź ponownie wyjechały składy dwuwagonowe – mówi Grzegorz Mackiewicz, wiceprezydent Pabianic.
Pasażerowie narzekali na komfort jazdy tramwajem. Co mieli na myśli? Przede wszystkim chcieliby mieć zawsze miejsce siedzące. Nie lubią też tłoku. Mimo tego nie chcą likwidacji tego środka transportu. Tylko niecałe 5 proc. zapytanych wolałoby autobus zamiast tramwaju. Chcieliby też, aby tramwaj kursował w nocy. Tak odpowiedziało 11 proc. ankietowanych.
Ankietę przeprowadzono w lipcu i sierpniu. Na podstawie wypowiedzi pasażerów będzie zrobiony plan zrównoważonego rozwoju transportu. Jego projekt niedługo zostanie przedłożony do konsultacji społecznych.
Komentarze do artykułu: Autobusy na 4 minus
Nasi internauci napisali 15 komentarzy
komentarz dodano: 2013-09-29 10:20:28
komentarz dodano: 2013-09-29 09:09:55
Sonda sondą i bardzo dobrze, ale np w MZK są specjalisci od decydowania o potrzebach pasażerów i obciażenia danej lini autobusowej.Z tego co ci specjaliści robią i jak planują można sądzić, że planują trasy dokładnie odwrotnie od potrzeb ludzi korzystajacych z danej linii autobusowej. Przykład - autobus wyjezdżający z Jankego jadący w kierunku pabianickiego szpitala jest ustawiony dokładnie tak, że pracownicy szpitala zaczynajacy prace o godzinie 8/00 mogą dojechać do pracy już na 7/15 lub dopiero na 8/10. Dokładnie Tak samo jest z innymi liniami.
komentarz dodano: 2013-09-29 00:37:34
komentarz dodano: 2013-09-28 14:30:48
Kto wie, a może te utrzymają się na stałe...
Co do MZK to bardzo mnie dziwi brak kursów nocnych, realizowanych przez nich. Skoro prywatnym busom takie kursy się opłacają, to czemu MZK się nie opłaca?
komentarz dodano: 2013-09-28 11:43:00
komentarz dodano: 2013-09-28 10:04:47
komentarz dodano: 2013-09-28 08:02:27
btw. Marcin wygląda jak typowy fan transportu zbiorowego, więc pewno się zna ;)
komentarz dodano: 2013-09-27 23:45:44
komentarz dodano: 2013-09-27 23:35:42
jak tak nie mam pytan
komentarz dodano: 2013-09-27 17:48:36
komentarz dodano: 2013-09-27 17:16:08
komentarz dodano: 2013-09-27 15:53:47
komentarz dodano: 2013-09-27 15:07:59
komentarz dodano: 2013-09-27 14:44:06
komentarz dodano: 2013-09-27 11:14:08