Przez prawie dwa lata będziemy omijać rozkopane centrum Pabianic. Rozpocznie się to na początku 2019 roku, a zakończy jesienią w 2020. To ta zła wiadomość. Dobrych wiadomości dla pabianiczan jest zdecydowanie więcej. Przede wszystkim pobudujemy wspólny pas autobusowo-tramwajowy w obu kierunkach od Sikorskiego do Zielonej Górki pośrodku jezdni. Będzie przeznaczony tylko dla tramwaju, autobusów, taksówek i pojazdów uprzywilejowanych typu karetka pogotowia, policja, straż pożarna.

- Pasażerowie będą wsiadać i przesiadać się na nowych peronach przystankowych – tłumaczy Andrzej Różański, inżynier miasta. – Na pasie autobusowo-tramwajowym będzie ich 8 par. Na każdym stanie wiata, a w niej monitoring, połączony światłowodem ze Strażą Miejską. O przyjeździe autobusu lub tramwaju poinformuje dynamiczny (elektroniczny) rozkład jazdy, uwzględniający oczywiście ewentualne spóźnienia.

Według planu chcemy budować wysepki przystankowe na środku jezdni. Dzięki temu pasażerowie nie będą wysiadać z tramwaju pod koła samochodów.

Tramwaje, autobusy miejskie, taksówki, pogotowie, straż pożarna pojadą środkiem Zamkowej i Warszawskiej. Zbudujemy dla nich bus-pasy. Co jeszcze? O tym wszystkim przeczytasz w papierowym wydaniu Życia Pabianic.