Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia to najnowsza inwestycja spółki A&A. Obiekt powstanie na terenie dawnej fabryki włókienniczej Krusche – Ender przy ulicy Grobelnej 8.

Będą uliczki z restauracjami, kawiarniami i sklepami otaczającymi miejską przestrzeń publiczną - plac miejski z fontanną, rynkiem i uliczną zielenią.

- Naszym celem nie jest zabieranie najemców galerii handlowej Echo, chcemy jedynie uzupełnić ofertę, tak aby pabianiczanie nie musieli wyjeżdżać już do Łodzi na weekend – wyjaśnia Adrian Majsterek, inwestor i współwłaściciel spółki A&A. 

W centrum Tkalnia znajdzie się 40 sklepów. Dla klientów do dyspozycji będzie 230 miejsc parkingowych. Obecnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z najemcami zainteresowanymi ulokowaniem się w centrum.

- We frontowym miejscu powstanie rynek z owocami, warzywami oraz miejsca dla lokalnych przedsiębiorców, takich jak fryzjer czy sklep mięsny. Przewidujemy też miejsce dla kawiarni, restauracji – dodaje inwestor. - W inwestycji planowane jest również kino. Chcemy zrobić 6-salowe kino oraz nowoczesną salę fitness.

Według wyliczeń, po oddaniu obiektu do użytku pracę w nim znajdzie około 300 osób. Ponadto, wpływy z podatków w szacowanej wysokości około 1,5 mln zł rocznie zasilą miejski budżet.

Kiedy powstanie Tkalnia?

- Planujemy ruszyć z budową w trzecim kwartale 2017 roku. Otwarcie planowane jest na przełomie 2018 i 2019 roku – mówi Adrian Majsterek. - Koszt inwestycji to kilkadziesiąt milionów złotych. Obecnie robimy szacunki, które wahają się w kwocie 40-50 milionów złotych.

Projekt Tkalni powstał w pracowni architektonicznej MAAi pod kierunkiem Marka Arciszewskiego, który odgrywał wiodącą rolę w projektowaniu i realizacji znaczących inwestycji w Ameryce Północnej, Azji i Europie Środkowej, takich jak np.: Fashion Island (Bangkok), Saint Vital Centre (Winnipeg), Galeria Mokotów (Warszawa), Centrum Handlowe Port Łódź czy też Centrum Handlowe Skorosze (Warszawa).

Unikatowa architektura obiektu będzie połączeniem najnowocześniejszych rozwiązań funkcjonalnych z kontekstem historycznym. Czerwona cegła na fasadzie budynku będzie nawiązywała do wyglądu fabrycznych zabudowań z XIX wieku. Natomiast zaprojektowany plac miejski i uliczki z kawiarniami oraz restauracjami są odpowiedzią na coraz popularniejszy trend otwierania się obiektów handlowych na ulice.

Za komercjalizację obiektu odpowiada The Blue Ocean Investment Group.