Jak nie tramwaj, to elektrobus?

Łódź na razie nie zabierze nam tramwaju. Ale stawia warunek: kompleksowy remont torowiska

utworzono: 2017-04-21 10:15:02
ostatnia modyfikacja: 2017-04-21 13:41:37
autor:

Łódzki Zarząd Dróg i Transportu poinformował, że nie zamierza wstrzymać kursów tramwaju "41". Miasto musi jednak wyremontować torowisko, które jest w fatalnym stanie. 

4 maja Pabianice i Ksawerów mają wspólnie składać wniosek o dofinansowanie remontu linii tramwajowej. 

- Jeżeli okaże się, że dostaniemy te pieniądze, to od razu zabieramy się do naprawy - mówi inżynier miasta, Andrzej Różański. 

Przypomnijmy, Pabianice i Ksawerów chcą się ubiegać o pieniądze na remont torowiska, wymianę pasa jezdnego, buspasy, wymianę podstacji i wydzielenie peronów. Nie będzie nowego taboru. Całość inwestycji to 125 mln. 

Wystąpimy o dotację w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Do podziału w konkursie będzie 116 milionów złotych. 

Maksymalny poziom  dofinansowania, jaki możemy dostać, to 85 proc., czyli 106 mln. Ale jeśli nie będziemy najwyżej ocenionym projektem, możemy dostać mniej. PISALIŚMY O TYM TUTAJ

Władze miasta wciąż nie zdradzają, przy jakim poziomie dofinansowania będziemy w stanie zrealizować inwestycję. Z tej samej puli środków ŁKA walczy o Łódzki Rower Aglomeracyjny. Wypożyczalnie rowerów miałyby pojawić się też w Pabianicach CZYTAJ TUTAJ, a Łódź ubiega się o zakup elektrobusów.

Władze Łodzi miały rozesłać do okolicznych gmin pismo, sugerujące zastąpienie tramwajów autobusami elektrycznymi. 

- Dla nas jest to odległa przyszłość. Jeśli będziemy kupować autobusy, to raczej nie elektryczne - dodaje Różański. 

Mamy jednak plan awaryjny.

- W przypadku kiedy nie dostaniemy tych środków, będziemy musieli jakoś zapewnić pabianiczanom dojazd do Łodzi - przyznaje inżynier. - Wtedy będziemy rozważać zakup autobusów. 

 




Komentarze do artykułu: Jak nie tramwaj, to elektrobus?

Nasi internauci napisali 9 komentarzy

Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz się zalogować.

Kliknij tutaj

SzK
komentarz dodano: 2017-04-24 11:52:00
z IP: 148.81.200.*
Car, za PRL poczyniono właśnie ostatnie większe inwestycje w torowisko na linii do Pabianic... Spore odcinki wymieniono w I połowie lat 80-tych. W III RP nie zrobiono niczego, oprócz zrzucenia wszystkiego na lokalne samorządy.

Elektrobusy i buspasy to zwykłe mydlenie oczu i wciskanie głupot na zasadzie "ciemny lud wszystko kupi". Za mówienie i pisanie takich bzdur prezydent Łodzi powinna się podać do dymisji, gdyż nadaje się co najwyżej na sołtysa wsi, a nie na prezydenta 700 tysięcznego miasta, które jest centrum aglomeracji.
Car
komentarz dodano: 2017-04-21 21:57:14
z IP: 94.254.130.*
Poza tym niech Łódź nie cwaniakuje, bo tory do Konstantynowa w najgorszym stanie są właśnie w Łodzi. To małe miasteczko wyremontowało torowisko. A Łódź co zrobiła na odcinku Zdrowie - granice administracyjne na zachodzie? Nic.
prof_klos
komentarz dodano: 2017-04-21 21:28:06
z IP: 83.26.245.*
Car:
A do tego zaznaczyć należy, że autobusy kursują w dwóch kierunkach - gdzieś muszą się mijać. ;) Banialuki nam wciskają, ot co. I niechaj ktoś mi powie, że budowa od podstaw toru drogowego wraz z infrastrukturą przystankową i zapleczem technicznym dla autobusów elektrycznych wypadnie taniej, niż wymiana dwóch szyn, podkładów, podsypki i druta trakcyjnego. :)

Ego:
Miło, miło, miło! Wzajemnie, Twoje posty wiele wnoszą do ogółu tego Portalu!
Car
komentarz dodano: 2017-04-21 21:11:03
z IP: 94.254.130.*
@profklos - nie wiem, gdzie oni by chcieliby zmieścić buspas w Ksawerowie:) Przecież ten pas jest szerszy niż samo torowisko :)
Ego
komentarz dodano: 2017-04-21 17:47:18
z IP: 31.182.245.*
No, Panie Profesorze ?
Teraz będzie wazelina... Jestem naprawdę pod wielkim wrażeniem i na kolanach za Pańskie wyjaśnienia u konkurencji w sprawie tramwaju.
A właściwie, to jest Pan chyba jedynym Forumowiczem, którzy zamieszcza rozsądne i konkretne komentarze na dany temat. Był jeszcze od czasu do czasu " jhook ". Reszta to pisowskie hejterstwo z wrednymi sloganami.
A to Pańskie " Muzeum ", to już majstersztyk.
Dzięki i pozdrawiam.
prof_klos
komentarz dodano: 2017-04-21 15:57:48
z IP: 83.26.245.*
Oszczędność - żadna. A do tego buspas, po którym pojedzie jeden autobus na 30 minut... No błagam o litość! :)
Nic z tego nie wyjdzie. Łódź niechaj sobie gada. Pabianiccy Włodarze mają swój rozum i nie dadzą się po raz kolejny zrobić w konia.
Car
komentarz dodano: 2017-04-21 15:44:29
z IP: 94.254.130.*
I jeszcze jedno - propozycja pani prezydent Łodzi, aby kupić elektryczne autobusy oraz wybudować pod ten cel specjalne drogi (tak, tak, było w jej piśmie), przypomina groteskę. Bo kto ma za to zapłacić? A po drugie - jaka to będzie oszczędność względem tramwaju?
prof_klos
komentarz dodano: 2017-04-21 14:59:15
z IP: 83.26.245.*
Po pierwsze - zakup autobusów to przygotowanie przetargu, sam przetarg i oczekiwanie na dostawę. Minimum dwa lata.
Po drugie - w Polsce było mnóstwo sieci tramwajowych, które w latach 70. zlikwidowano. Bielsko Biała, Wałbrzych, Słupsk i tak dalej. Wszędzie tam działano "eko". Na miejsce tramwajów wystawiono autobusy elektryczne. I co? Żaden nie przetrwał 20 lat. Bo to też kosztuje. A trolejbus i autobus absolutnie elektryczny to niewielka różnica, z tym, że pomijana jest dodatkowa infrastruktura.
Po trzecie - niechaj Łódź już taka mądra nie będzie, bo już raz nas "uwalili" i sami zgarnęli całą pulę (ŁTR)...
Car
komentarz dodano: 2017-04-21 14:05:04
z IP: 94.254.130.*
Łódź taka mądra, a zapomniała, że przez cały okres PRL nie poczyniono żadnych inwestycji na liniach podmiejskich. Łatwo jest pisać z pozycji silniejszego.
ad

reklama




Nasze najnowsze video

Wozem strażackim w ostatnią drogę




ad



facebook


ad