ad

Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów reklamy produktów spółki Aflofarm Farmacja Polska w Pabianicach wprowadzały konsumentów w błąd. Urząd zdecydował się ukarać ją karą pieniężną w wysokości prawie 26 mln zł.
Za co? Za emitowane w telewizji i internecie w 2015 i 2016 r. reklamy specyfików RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior. Według Urzędu były prezentowane tak, aby sprawiały wrażenie, że mają właściwości lecznicze, tymczasem to suplementy diety. A te, jak napisał w komunikacie UOKiK, nie leczą ani nie zapobiegają chorobom - są środkami spożywczymi, czyli żywnością.
Postępowanie przeciw Aflofarm Farmacja Polska wszczęto w kwietniu 2016 r. Urząd poinformował też, że na jego zlecenie "TNS sprawdził, jak widzowie odbierali kwestionowane reklamy".
"Badania potwierdziły, że konsumenci oglądający reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior byli wprowadzani w błąd. Myśleli, że reklamowane produkty mają właściwości lecznicze. A suplementy diety są żywnością. Nie leczą" – powiedział prezes UOKiK Marek Niechciał.
Urząd podał, że kara za wprowadzanie konsumentów w błąd wyniosła prawie 26 mln zł (25 mln 809 tys. 824 zł). Zaznaczył też, że spółka zmieniła kwestionowane przez UOKiK reklamy.
"Aflofarm Farmacja Polska została zobowiązana do publikacji na własny koszt oświadczeń o tym, że wprowadzała w błąd. Pojawią się w telewizji Polsat, TVP 1 i na Youtube, gdy decyzja będzie prawomocna". Pabianicka spółka odwołała się od tej decyzji do sądu.

W toku pozostaje jeszcze postępowanie przeciwko Aflofarm Farmacja Polska, które dotyczy suplementu diety Magmisie.