125 mln zł ma kosztować remont odcinka torowiska pabianicko-ksawerowskiego. Wymiana czeka pas jezdny, buspasy, podstacji i wydzielenie peronów. Nowa musi być nawet trakcja, bo obecna wytarła się i jest za cienka. Pabianice i Ksawerów współnie wystąpią o pieniądze w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Do podziału w konkursie będzie 116 milionów złotych. My chcemy dostać 106 mln zł.
- Porozumienie komunalne z Ksawerowem pozwoli na złożenie wspólnego projektu - mówi prezydent Grzegorz Mackiewicz.
Radni miejscy będą dyskutować o tym na sesji Rady Miejskiej.
Gdyby się okazało, że nie dostaniemy pieniędzy, jest plan „B”.
- Od 1 stycznia 2018 roku tramwaje można by zastąpić komunikacją zastępczą – mówi prezydent. - Chciałem to zrobić od 1 lipca. Ale Łódź ma problem z autobusami. Mogą się pojawić u nas dopiero po nowym roku.
Jeśli autobusy zastąpią tramwaje, będą woziły pabianiczan od szpitala przez dworzec i Ksawerów do Portu Łódź.
Powodem decyzji prezydenta jest też stan naszego torowiska. Łódzkie MPK wystąpiło z wnioskiem do Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, by ograniczyć prędkość tramwaju w Pabianicach. Dlaczego? Bo zdaniem MPK stan naszego torowiska może doprowadzić do katastrofy w ruchu lądowym.
- Zostaniemy powiadomieni o faktycznej i koniecznej na dziś liście napraw, żeby tramwaj mógł wciąż jeździć w tym roku po Pabianicach i wozić pasażerów do Łodzi. Zapłacimy za naprawy torowiska - informuje prezydent.
Od 1 kwietnia przybędzie kilka nowych kursów tramwajów.
- Zwiększymy częstotliwość w soboty i niedzielę. Będą jeździć nie co godzinę jak teraz, ale co 30-40 minut - mówi prezydent. - W sobotę będzie o 7 kursów więcej i o 17 więcej w niedzielę.
Będzie to też więcej kosztowało. 15.000 zł dołoży Ksawerów, a 73.000 zł Pabianice. Obecnie za tramwaj Urząd Miejski płaci około 800.000 zł rocznie.
Od 1 kwietnia też drożeją bilety tramwajowe. Zapłacimy więcej o 20 groszy za jednorazowe.
Codziennie naszym tramwajem jeździ 8.686 osób. Pabianicki Urząd Miejski szacuje, że w ciągu roku linia "41" przewozi 2,6 miliona pasażerów.
Komentarze do artykułu: Jak nie tramwaj to autobus?
Nasi internauci napisali 1 komentarzy
komentarz dodano: 2017-03-02 08:28:55