Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozstrzygnęła przetarg na „Dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II”. Do postępowania przystąpili producenci: Stadler Polska Sp. z o.o., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA oraz Newag Spółka Akcyjna. Najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Stadler Polska.

Postępowanie zakłada dostawę czternastu trzyczłonowych elektrycznych pojazdów trakcyjnych wraz z ich 12-letnim okresem utrzymywania. Złożone oferty zostały ocenione na podstawie czterech kryteriów, wśród których cena pojazdów stanowiła 40%, koszt utrzymania – 30%, współczynnik efektywności kosztowej – 20% i liczba siedzeń stałych – 10%. 

Oferta firmy Stadler Polska zdobyła największą liczbę punktów. Została również pozytywnie oceniona pod względem formalnym.

Pierwsza partia nowych pociągów (4 szt.) wyjedzie na tory województwa łódzkiego do września 2018 roku. Druga i ostatnia - do końca 2019 r. Nowe pojazdy pozwolą na rozwój siatki połączeń przewoźnika z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, Radomska i Piotrkowa Trybunalskiego, a po zelektryfikowaniu linii nr 25 również do Opoczna. Planowane jest też uruchomienie nowej trasy Kutno - Łowicz - Skierniewice.