Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał zgodę na rozpoczęcie inwestycji w obecności: Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Jacka Bojarowicza,  wojewody śląskiego Jarosława Wieczorka,  a także dyrektorów Oddziałów GDDKiA w Katowicach i Łodzi.

- Oznacza to, że ostatni brakujący fragment trasy między polskim wybrzeżem i południową granicą kraju zostanie uzupełniony, co podniesie atrakcyjność naszych portów w Gdańsku i Gdyni, również dla zagranicznych kontrahentów, szczególnie z Czech, Słowacji i Węgier – wyjaśnia Maciej Zalewski, st. specjalista ds. komunikacji społecznej. - Wybudowanie tego odcinka radykalnie skróci przejazd na kierunku północ – południe i poprawi bezpieczeństwo. Będzie też motorem rozwoju dla Polski centralnej.

Pozostały do wybudowania fragment trasy liczy ok. 81 km, czego 64 kilometry są na terenie województwa łódzkiego. Cały łódzki fragment autostrady został podzielony na cztery odcinki realizacyjne:

Odcinek A: od węzła Tuszyn (bez węzła) do węzła Piotrków Trybunalski Południe (dawna nazwa Bełchatów – z węzłem) stanowi fragment autostrady o długości 15,84 km.

Odcinek B: od węzła Piotrków Trybunalski Południe (dawna nazwa Bełchatów – bez węzła) do węzła Kamieńsk (z węzłem) ma  24,21 km długości. 

Odcinek C: od węzła Kamieńsk (bez węzła) do węzła Radomsko (z węzłem) liczy 16,52 km długości.

Odcinek D: od węzła Radomsko (bez węzła) do granicy z województwem śląskim ma łącznie 7,02 km.

- Te odcinki będą realizowane siłami łódzkiego Oddziału GDDKiA. Ponieważ wszystkie decyzje ich dotyczące mają klauzulę ostateczności, wiele wskazuje na to, że jeszcze w tym roku uda się ogłosić przetargi – dodaje Zalewski.

Ostatni odcinek autostrady o długości ok. 17 km, od granicy z województwem śląskim do realizowanej już obwodnicy Częstochowy, będzie budowany przez śląski Oddział GDDKiA. Szacunkowy koszt budowy całej trasy to ok. 3,3 mld złotych.