ad

- 8 grudnia 2016 roku przeprowadziliśmy okresową kontrolę stanu torów tramwajowych na linii Pabianice. Kontrolujący stwierdzili znaczną, postępującą degradację torowiska: liczne wybrzuszenia boczne, zapadnięcia, rozszerzenia toru, brak mocowań szyn i ich ponadnormatywne zużycie oraz 55 pęknięć szyn, a także ubytki w nawierzchni asfaltowej w torowisku – wylicza Sebastian Grochala, rzecznik MPK Łódź.

MPK ograniczy także prędkość tramwaju na odcinku Duży Skręt – Warszawska/Tkaniny Techniczne. „41” pojedzie tam 10 km/h, czyli dwa razy wolniej, niż dotąd.

- Zły stan techniczny torowiska sprawia, że podejmowane działania mogą jedynie tymczasowo zabezpieczyć torowisko, aby utrzymać ruch tramwajowy. Niezbędne jest w trybie pilnym wykonanie generalnego remontu infrastruktury tramwajowej. Stan techniczny torowiska tramwajowego grozi katastrofą w ruchu lądowym – dodaje Grochala.

Co dalej z tramwajem? Więcej przeczytasz w papierowym wydaniu Życia Pabianic