- 8 grudnia 2016 roku przeprowadziliśmy okresową kontrolę stanu torów tramwajowych na linii Pabianice. Kontrolujący stwierdzili znaczną, postępującą degradację torowiska: liczne wybrzuszenia boczne, zapadnięcia, rozszerzenia toru, brak mocowań szyn i ich ponadnormatywne zużycie oraz 55 pęknięć szyn, a także ubytki w nawierzchni asfaltowej w torowisku – wylicza Sebastian Grochala, rzecznik MPK Łódź.
MPK ograniczy także prędkość tramwaju na odcinku Duży Skręt – Warszawska/Tkaniny Techniczne. „41” pojedzie tam 10 km/h, czyli dwa razy wolniej, niż dotąd.
- Zły stan techniczny torowiska sprawia, że podejmowane działania mogą jedynie tymczasowo zabezpieczyć torowisko, aby utrzymać ruch tramwajowy. Niezbędne jest w trybie pilnym wykonanie generalnego remontu infrastruktury tramwajowej. Stan techniczny torowiska tramwajowego grozi katastrofą w ruchu lądowym – dodaje Grochala.
Co dalej z tramwajem? Więcej przeczytasz w papierowym wydaniu Życia Pabianic
Komentarze do artykułu: To koniec tramwaju?
Nasi internauci napisali 21 komentarzy
komentarz dodano: 2017-02-03 11:01:29
komentarz dodano: 2017-02-02 12:42:27
komentarz dodano: 2017-02-02 12:12:38
cały czas zastanawiają sie skąd na tą inwestycje mają być pieniądze,to my mieszkancy nie stanowimy jednego województwa a gdzie sa władze powiatu i co robią w tym temacie,moja podpowiedż zlikwidować tramwaj, ekologiczne autobusy mzk puścić na trase Pabianice al.Politechnki Łódź kaliska i będzie po kłopocie
komentarz dodano: 2017-02-01 20:38:52
komentarz dodano: 2017-02-01 13:55:27
komentarz dodano: 2017-02-01 06:39:19
komentarz dodano: 2017-01-31 23:49:33
komentarz dodano: 2017-01-31 19:42:40
komentarz dodano: 2017-01-31 19:20:45
komentarz dodano: 2017-01-31 19:17:01
komentarz dodano: 2017-01-31 18:30:54
komentarz dodano: 2017-01-31 15:29:42
komentarz dodano: 2017-01-31 15:28:14
komentarz dodano: 2017-01-31 15:28:09
komentarz dodano: 2017-01-31 12:33:22
komentarz dodano: 2017-01-31 08:42:46
komentarz dodano: 2017-01-30 23:59:08
komentarz dodano: 2017-01-30 23:36:54
komentarz dodano: 2017-01-30 22:21:37
komentarz dodano: 2017-01-30 20:58:51
Jak już pisałem na innym Portalu - podejrzewam, iż MPK Łódź, po pierwsze, takim rozporządzeniem daje pstryczka w nos Pabianicom, próbując wymusić szybszą modernizację torowiska, po drugie zaś, obmywa sobie dłonie na wypadek jakiegoś większego wykolejenia z mizernym skutkiem, gdyż wagon wypadający z szyn przy prędkości 10 km/h raczej nie wyrządzi nikomu krzywdy; wypadając z szyn przy prędkości 20-30 km/h na odcinkach z ograniczeniem do 10 - winę ponosiłby prowadzący pojazd, a nie MPK.
Cóż, nieuchronnie zbliża się moment podjęcia istotnej decyzji - robimy tramwaj "po trochu", albo rezygnujemy z tego środka transportu, co w obecnej sytuacji nie tylko w Europie, ale i w Polsce, byłoby zupełną głupotą, ponieważ cała rzesza polskich miast inwestuje od kilku lat w ten właśnie środek transportu budując nowe trasy i zakupując nowe wagony (nie tylko Warszawa, również Kraków, Wrocław, ale i mniejsze, chociażby Elbląg, a nawet, ostatnio, Gorzów Wielkopolski, ba! a w Olsztynie, który nie miał tramwajów, zbudowano dopiero co zupełnie nową sieć tramwajową!)
Środki Unijne mogą być tutaj jak najbardziej dostępne, bo przecież przy okazji przebudowy torowisk można, niejako "za jednym razem" "machnąć" modernizację głównego ciągu transportowego miasta, tj. ulic Warszawskiej-Stary Rynek-Zamkowej-Łaskiej!
Najbliższe lata z pewnością ukierunkują nas na odpowiedź w tym temacie.
Pozdrawiam serdecznie.
komentarz dodano: 2017-01-30 20:56:47