MPK-Łódź zamówiło 40 takich wagonów. Są dwukierunkowe, ponieważ większość tego taboru zostanie skierowana do obsługi łódzkiej trasy W-Z podczas jej remontu (tramwaje będą mogły kursować bez konieczności budowania zastępczych pętli). Mają ponad 26,65 m długości. Mieszczą 226 pasażerów, mają 54 miejsca siedzące. Zostały wyprodukowane w latach 1982-1987.
 
Nie są to wagony niskopodłogowe. Ba! Są przystosowane do wysokich peronów kolejowych, a nie tradycyjnych, tramwajowych. Mają za to wysuwane stopnie, które pomogą we wsiadaniu. Wagony te obsługują w niemieckim Bielefeld połączoną sieć tramwajów i metra. Wedłu fachowców od komunikacji, będą to najlepsze wagony spośród używanych, skierowanych do nas z Łodzi.
Zobacz, jak one jeżdżą w Niemczech: www.youtube.com/watch?v=0i_9UGyB67U&feature=youtu.be