W związku ze złym stanem sieci trakcyjnej w Pabianicach od 14 maja zostało zawieszone kursowanie tramwaju linii "41" do Pabianic. Jednocześnie została uruchomiona autobusowa komunikacja zastępczą linią "Z41".
W Urzędzie Miejskim został ogłoszony przetarg na remont trakcji tramwajowej. Nie od dziś wiadomo, że jeżeli tego nie zrobimy Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi wstrzyma kursy tramwaju linii "41". To kosztowny remont, ale konieczny, jeśli chcemy utrzymać tramwajowe połączenie z Łodzią.
Komunikacja zastępcza miała być wprowadzona dopiero pod koniec czerwca, gdy rozpoczną się wakacje. Wtedy też miał ruszyć remont trakcji. Po zakończonym remoncie trakcji tramwaje mają wrócić na trasę.
- Będzie to możliwe dopiero pod koniec września – mówił prezydent Grzegorz Mackiewicz.
Ten remont ma pozwolić linii „41” przetrwać najbliższe 2 lata.
-----------------------------------------------------------------------------------
Podziel się opinią, co sądzisz o ratowaniu tramwaju do Pabianic. Odpowiedzi na pytania wyślij do nas na adres: redakcja@zyciepabianic.pl (temat: Tramwaj „41”)
Udział w ankiecie jest dobrowolny i anonimowy.
1. Czy Twoim zdaniem, warto ratować tramwaj „41”, który wozi nas na trasie Pabianice – Łódź i Łódź – Pabianice
TAK NIE
2. Dlaczego tak uważasz?
3. (w przypadku odpowiedzi na pytanie nr 1: NIE) Jakie rozwiązanie byś zaproponował/-a w zamian?
4. Czy jeździsz tramwajem? Jak często?
(podaj płeć, wiek, cel podróży)
Komentarze do artykułu: Tramwaj "41": ratować czy nie?
Nasi internauci napisali 16 komentarzy
komentarz dodano: 2017-05-20 10:25:19
komentarz dodano: 2017-05-20 10:23:28
Busy istnieją tam, gdzie zarobią, a zatem w porach rentownych, a komunikacja miejska zabezpiecza transport niemalże przez 24h co 20-25 minut. To jest kolosalna różnica.
Żaden prywaciarz nie jeździłbym na takiej zasadzie, a przykładów nie trzeba szukać naprawdę daleko. Pamiętasz busy "eltrans" do Rzgowa? Kursowały co godzinę przez większość dnia, gdyż MZK wówczas oferowało mierną ofertę. Z czasem, gdy MZK zaczęło kursować znacznie częściej, wygodniej (Solarisy), dostępniej, a przy tym taniej - "eltrans" pociął swoje kursy do minimum, aż w końcu zniknął. To samo tyczy się busów do Łodzi, jeszcze w 2010 roku kursowały co 30 minut przez większość dnia spod Szpitala i "Waltera"-Jankego. Gdy dodano drugi wagon w "41", a zarazem bilet na "41", które dojeżdżało przecież tylko do rogatek Łodzi okazywał się tańczy, niż na busa, to te, po prostu, w liczbie mnogiej zniknęły. Prawa rynkowe są brutalne.
Skromnie przypomnę, że dla mieszkańców okolic "Piasków" istnieje ŁKA, która za niecałe dwa złote (ulgowy) i trzy złote (normalny) w kwadrans zawiezie do centrum Łodzi (a wkrótce, po otwarciu tunelu, dosłowniej w centrum). Żeby tylko MZK stosownie skomunikowało MZK z ŁKA jakąś linią pospieszną z "bugaju"...
A tramwaj... w osi wewnątrzmiejskiej (Dworzec kolejowy - Duży Skręt) jak i w Ksawerowie jest bezkonkurencyjny nawet na krzywych torach.
Dodam jeszcze, że jakbyśmy wycofali całkowicie "41" to gwarantuję, że w Zamkowej zostałoby takiem ścierwo, dziurawe tory, tak długo, co w Rzgowie, Aleksandrowie, czy u nas, na "bugaju". Po prostu zalanie czy wyrwanie torów też kosztuje i wymaga nakładów, a z reguły wyrwane szyny przechodzą na zysk potencjalnego wykonawcy, więc biznes to mikry. ;)
Pozdrawiam Muzealnie, wszakże dzisiaj Magiczna Noc Muzeów! :)
komentarz dodano: 2017-05-20 01:23:09
komentarz dodano: 2017-05-20 01:18:47
komentarz dodano: 2017-05-20 01:16:38
komentarz dodano: 2017-05-20 01:15:02
komentarz dodano: 2017-05-19 23:23:31
Gdyby komunikacja miała być rentowna, jeździłby jeden autobus na godzinę. I to wyłącznie w porach 6-8, 14-17. ;)
komentarz dodano: 2017-05-19 22:22:55
komentarz dodano: 2017-05-19 14:55:00
komentarz dodano: 2017-05-19 10:52:50
Tramwaj i tak powróci, bo pieniądze na remont trakcji już popłynęły. W dodatku w okolicy września dostaniemy, a to niemalże pewne, pieniądze na kompleksowy remont torowiska wraz z przebudową głównego ciągu miasta, jakim są ulice Warszawska i Zamkowa. Przy okazji zyskają kierowcy i rowerzyści.
A na sam finał dodam, że dziennie z pabianickiej komunikacji miejskiej korzysta bodajże 13 tysięcy pabianiczan. A niemal 9 tysięcy z nich to... pasażerowie tramwaju.
Dziękuję, do widzenia. ;)
komentarz dodano: 2017-05-19 09:17:08
komentarz dodano: 2017-05-18 22:49:13
komentarz dodano: 2017-05-18 19:48:40
komentarz dodano: 2017-05-18 19:33:07
komentarz dodano: 2017-05-18 16:50:19
komentarz dodano: 2017-05-18 14:07:18
Ktoś u Was ciut przedobrzył z 4 pytaniem...
Mam 80 lat, jestem transwestytą, dojeżdżam 4 razy dziennie do agencji towarzyskiej w Centrum...
Pozdrawiam