ad

Mimo że niektórzy mówili, że wiedzą i uczyli się o nim w szkole, nie potrafili dokładnie określić, czym ono jest. Kiedy prowadzący zajęcia wytłumaczył dzieciakom dokładnie, co to jest powietrze, rozpoczęły się zadania praktyczne, nierzadko wywołujące zdziwienie i zachwyt.

Dzieci z ogromnym zaangażowaniem wykonywały powierzone im zadania: sprężały powietrze, dmuchały balony, usiłowały poruszyć model skrzydła samolotu. Spod ich rąk, jako młodych inżynierów, wyszły spadochrony, do których przymocowali plastelinowe ludziki, przedstawiające podobiznę właściciela. Cierpliwość najwytrwalszych została nagrodzona – wraz z prowadzącymi stworzyli papierowy szybowiec.

- Pierwsze spotkanie dla żądnych wiedzy już za nami. Następne już za tydzień. Jaka będzie tematyka, to tajemnica… – mówi Krzysztof Śpionek z MBP.