Artyści z całej Polski rywalizowali w dwóch grupach, podzielonych ze względu na wiek uczestników.
W grupie młodszej (I) zdaniem jury najlepszy był Aleksander Zyta (kl. VI) z Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. H. Wieniawskiego w Łodzi. II nagroda ex aequo dla Macieja Jonczyka (kl. VI) z Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. H. Wieniawskiego w Łodzi i Poli Lipińskiej (kl. VI) z Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I st. im. E. Młynarskiego w ZPSM nr 1 w Warszawie. Wyróżnienia trafiły do: Wiktora Wahla (klasa V) z Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. w Pabianicach, Michała Wieczorka (kl. VI) z Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. H. Wieniawskiego w Łodzi, Julii Niedzielskiej (kl. V) i Bartosza Kurdybacha (kl. VI) z Państwowej Szkoły Muzycznej I st. im. F. Chopina w Oleśnicy.

Przyznano też nagrody specjalne. Dwie nagrody dyrektora PSM I i II st. w Pabianicach za najlepsze wykonanie miniatury polskiej zdobyli Pola Lipińska i Aleksander Zyta.

Nagroda Towarzystwa Muzycznego im. K. Nicze za najlepsze wykonanie utworu Fryderyka Chopina w VI Ogólnopolskim Festiwalu Pianistycznym im. K. Nicze w Pabianicach trafiła do Macieja Jonczyka.

Trzy nagrody dla najmłodszych uczestników festiwalu zdobyli: Jakub Kowalczyk (k. III) z PSM I i II st. w Pabianicach, Julia Niedzielska i Oliwia Brzozowska (kl. IV) z PSM I i II st. w Pabianicach. 

W grupie II wyróżniono: Aleksandra Błażelonisa (kl. I - II st.) z Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. F. Chopina w Bytomiu, Zuzannę Bednarek (kl. II – II st.) z PSM I i II st. w Pabianicach), Franciszka Lewandowskiego (kl. I - II st.) ze Szkoły Muzycznej I i II st. w Gdyni, Krzysztofa Skrobałę (kl. II – II st.) z Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w ZSM w Poznaniu, Michała Basistę (kl. I – II st.) z Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. F. Chopina w Krakowie.

III nagroda powędrowała do Julii Kłys (kl. I – II st.) z PSM I i II st. w Pabianicach. II nagrodę ex aequo zdobyły Zofia Michałowicz (kl. I – II st.) z Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. w Zduńskiej Woli oraz Michał Chałupczak (kl. II – OSM II st.) z Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Z. Brzewskiego w ZPSM nr 1 w Warszawie.

Nagroda specjalna dyrektora PSM I i II st. w Pabianicach za najlepsze wykonanie miniatury polskiej dla Zofii Michałowicz (kl. I – II st.) z Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. w Zduńskiej Woli.

Była to już 6. edycja Ogólnopolskiego Festiwalu Pianistycznego im. Karola Niczego. Jego głównymi organizatorkami były Maja Małek i Bogumiła Czyżewska (na zdjęciu).

Przypomnijmy, że pierwsza edycja konkursu odbyła się 10 listopada 2007 roku jako I Regionalny Konkurs Pianistyczny im. K. Nicze, kolejna w roku 2009 również o zasięgu regionalnym.

Od roku 2011 konkurs ze względu na duże zainteresowanie zmienił formułę i jako Ogólnopolski Konkurs Pianistyczny im. K. Nicze trafił do młodych adeptów fortepianu w całym kraju.

W tym roku ze względów formalnych przyjął nazwę Ogólnopolski Festiwal Pianistyczny im. Karola Nicze.

- Warto wspomnieć, iż edycje festiwalu 2015 i 2017 poszerzone zostały o grupę drugą, adresowaną do uczniów PSM II stopnia, co dodatkowo podwyższyło poziom i wartość artystyczną wydarzenia – mówi Joanna Janczyk-Wajman, wicedyrektor pabianickiej szkoły muzycznej.

Festiwal pozwala odkrywać nowe osobowości pianistyczne, jest unikatowy ze względu na ilość granych przez dzieci i młodzież utworów kompozytorów polskich, w tym obowiązkowo dowolnego dzieła Fryderyka Chopina. Laureaci dwóch pierwszych edycji konkursu – Adam Goździewski i Zuzanna Pietrzak w roku 2015 przeszli eliminacje i weszli w skład ekipy polskiej na XVII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. F. Chopina w Warszawie.

Od początku istnienia konkursu rolę przewodniczącej jury objęła prof. Anna Wesołowska-Firlej z Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, a w jego skład wchodzili kolejno: Rafał Nicze – syn patrona konkursu, Tomasz Bartoszek z Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, prof. Wojciech Świtała z Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, dr hab. Joanna Ławrynowicz–Just z Uniwersytetu Muzycznego im. Chopina w Warszawie, prof. Andrzej Tatarski z Akademii Muzycznej im. Paderewskiego w Poznaniu.

Konkurs często wzbogacany był o imprezy towarzyszące: warsztaty pianistyczne, recitale w wykonaniu zaproszonych jurorów, konsultacje pedagogów z profesorami.