Jeśli na profilu facebookowym czy na Instagramie wieje nudą, trzeba coś z tym zrobić. Jak zachęcić ludzi do interakcji? Co zrobić, aby zdobyć nowych followersów? My wiemy i chętnie podzielimy się tą wiedzą. Do boju!


Kreatywny konkurs z fajnymi nagrodami

Raz na jakiś czas warto zorganizować konkurs, który uaktywni użytkowników fanpage’a. Należy jednak pamiętać, że jego zasady muszą być przejrzyste, a wynik – jawny. W innym przypadku uczestnicy mogą czuć się oszukani, a profil utraci wiarygodność. Organizację konkursu należy rozpocząć od przygotowania kreatywnego zadania do wykonania. Dobrze, jeśli jego częścią będzie na przykład zamieszczenie fotografii wykonanych przez uczestników. W ten sposób profil zyska wartościowe materiały, dostępne dla wszystkich osób obserwujących stronę, a zwycięzcy – atrakcyjne nagrody.

Istotną kwestią jest też oczywiście zadbanie o sprawne przesłanie nagród na adres zwycięzców.


Rozmowa ze swoimi fanami

Jeśli ludzie pozostawiają zapytania w komentarzu, to zdecydowanie trzeba na nie odpowiadać – profile na Facebooku służą głównie celom informacyjnym i szybkiemu kontaktowi z firmą. Należy udzielać odpowiedzi, zarówno tych zadanych w komentarzach, jak i wiadomościach prywatnych, najszybciej jak to możliwe. Rozmowa z fanami daje rezultaty w postaci lepszego zrozumienia ich potrzeb i poznania ich zainteresowań. Pozwala też zdiagnozować problemy, na przykład z dostawą towaru czy rozmiarówką podaną na stronie sklepu internetowego.


Inwestowanie w płatną reklamę na Facebooku w mądry sposób

Płatna reklama na Facebooku to profesjonalne narzędzie reklamowe, w które warto zainwestować. Jest jednak pewien warunek: reklamy powinny być odpowiednio targetowane, czyli skierowane do określonej grupy odbiorców. Aby dotrzeć do właściwych osób, które będą zainteresowane naszymi treściami, usługami czy produktami, musimy wziąć pod uwagę czynniki takie jak: wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania i kilka innych.

Dobrą metodą promocji jest też zainwestowanie w reklamę karuzelową lub zamieszczenie krótkiego filmiku sponsorowanego.


Udostępnianie atrakcyjnych i przydatnych infografik

Proste instrukcje w formie obrazków są przystępną i lubianą przez użytkowników formą. Można przygotować je na przykład w programie Adobe Illustrator czy Photoshop lub zlecić grafikowi. Warto zadbać o odpowiednią tematykę i atrakcyjne wykonanie, które zatrzyma użytkownika na naszej stronie na dłużej. Treści w internecie żyją przecież tak krótko…


Jeśli poszukujesz specjalisty do promocji marki w mediach społecznościowych, możesz zajrzeć na stronę tej agencji https://adwave.eu/.