Stacja stanęła na parkingu zewnętrznym centrum, obok stacji roweru miejskiego. 
 
- W listopadzie ustawimy kolejną - w Rzgowie przy centrum handlowym – mówi Rafał Czyżewski, prezes Greenway Infrastructure Poland.
 
Do połowy 2020 r. powstanie w Polsce sieć blisko 200 stacji. Inwestorem jest Greenway Infrastructure Poland, która buduje największą w Polsce sieć szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych w kraju, stawiając sobie za cel umożliwienie swobodnego podróżowania samochodem elektrycznym.
 
- Pierwszy raz jechałem autem elektrycznym. Bardzo fajnie się jedzie. Jest wygodne, ciche – mówi kierowca, który na otwarcie stacji szybkiego ładowania aut elektrycznych przyjechał nissanem z Warszawy. - Samochód elektryczny jest bardziej ekonomiczny. Cichy. Silniki elektryczne mają dostęp do maksymalnego punktu obrotowego, więc jazda była dynamiczna. Przejechałem 190 km i zostało mi 30 proc.
 
W Porcie Łódź na szybkim ładowaniu w 30 minut naładował auto do 80 procent. W stacji na naładowanie auta potrzebujemy od 20 do 50 minut - w zależności od samochodu. Od dziś można korzystać. Ładujemy za darmo.
 
- Jeszcze nie ustaliliśmy ceny. W domu ładowanie auta kosztuje tyle, ile około 1,5 litra paliwa – mówi prezes.
 
Tutaj są trzy różne standardy ładowania, które zapewniają naładowanie większości marek samochodów elektrycznych na rynku. Można tutaj równocześnie ładować dwa auta.
 
- W tym czasie można zostawić auto i pójść na zakupy lub coś zjeść – wyjaśnia. - Tylko my, przykładając specjalną kartę, możemy odblokować ładowanie.
 
W sumie mamy zarejestrowanych w Polsce około 1.200 samochodów elektrycznych. Łódź jest na 4. miejscu.
 
- To nie jest dużo, ale to się zmienia. To przyszłość motoryzacji – mówi Edyta Szcześniak z Greenway. - Sieć, którą budujemy, jest finansowana z dotacji unijnych. Obecnie stawiamy 75 takich stacji w Polsce. W kolejnym etapie ustawimy kolejnych 65. Docelowo ma być 200 punktów.