Firma „Gotowski” wykona jeden z najciekawszych elementów modernizowanej trasy WZ w Łodzi. Specjaliści od stalowych konstrukcji z Bydgoszczy zbudują i zmontują oryginalne zadaszenia na węźle przesiadkowym Piotrkowska - Centrum.

Przystanek Mickiewicza-Piotrkowska będzie integrował tramwaje jadące z północy na południe i ze wschodu na zachód. Przy Piotrkowskiej stanie duża konstrukcja ze stali i barwionych folii (membran), która ma przypominać witraż. Projekt konstrukcji, którą wytworzy firma „Gotowski”, to zwycięska praca w konkursie architektonicznym, jaki zorganizowało w 2012 roku miasto. Została  nagrodzona za twórcze nawiązanie do kontekstu urbanistycznego oraz wdzięk, lekkość i funkcjonalność. Zastosowanie smukłych stalowych słupów pozostawia maksimum wolnej przestrzeni dla ruchu pieszego, a w pełni przeszklone zadaszenie zapewnia przeźroczystość i bardzo dobre doświetlenie. Stylistyka form z zastosowaniem płynnych krzywizn nawiązuje do secesji, łódzkich witraży oraz do logo Łodzi.


- To duża konstrukcja – mówi dyrektor ds. technicznych w firmie „Gotowski”, Roman Michalczuk. – Jej wysokość dojdzie do 13 metrów, szerokość to 32 metry, a długość to prawie 100 metrów. Do jej wykonania zużyjemy 570 ton stali. Największym wyzwaniem jest wytworzenie wielu elementów w kształcie łuków. Projektem cechuje wyjątkowa estetyka i oryginalność. Przywołuje też skojarzenia z najlepszymi dziełami architektury komunikacyjnej na świecie. Obecnie trwa wytwarzanie konstrukcji w naszym zakładzie w Bydgoszczy. Jeszcze w tym miesiącu zaczniemy montaż słupów – dodaje dyrektor.

Centrum przesiadkowe Piotrkowska Centrum jest częścią inwestycji polegającej na rozbudowie trasy WZ w Łodzi. Celem przebudowy trasy WZ jest poprawa warunków dostępności do centrum miasta transportem publicznym w relacji wschód – zachód. Przewidziano wykorzystanie istniejącego odcinka linii tramwajowej od pętli na al. Wyszyńskiego do pętli na ul. Rokicińskiej przy ul. Augustów w osiedlu Widzew-Wschód - z przedłużeniem po nowej trasie ul. Rokicińską do Hetmańskiej i dalej do zakładu Della. Inwestycja kosztuje blisko około 630 mln zł. Jej pierwszy etap - projekt wraz z przebudową odcinka od Włókniarzy do Kilińskiego - to koszt ponad 308 mln zł. Jego głównym wykonawcą jest firma Mosty Łódź. Firma „Gotowski” jest podwykonawcą kwalifikowanym.