Można poprowadzić szalet miejski przy SDH Trzy Korony przy ul. Kilińskiego. Urząd Miejski ogłosił przetarg, bo szuka nowego najemcy. Żeby poprowadzić taki biznes, trzeba zaproponować, ile miasto ma dopłacać.

- To nie jest dochodowy biznes, ale muszą być takie miejsca w mieście. Dlatego dajemy dopłatę. Do tej pory wynosiła ona 3.500 zł – wyjaśnia prezydent Zbigniew Dychto.

Szalet przy ul. Kilińskiego 5 ma być czynny od 1 kwietnia 2011 roku do 31 marca 2014 roku w godzinach 6.00 - 18.00 (od poniedziałku do piątku) i 8.00 - 16.00 w soboty. 

 

Zakres prac do wykonania w ramach utrzymania szaletów miejskich (fragment przetargu):
a) Utrzymanie szaletów w należytym stanie technicznym, sanitarnym i estetycznym, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami państwowymi i branżowymi oraz wyposażanie szaletów we wszystkie niezbędne materiały sanitarne, także wymiana uszkodzonych lub zniszczonych elementów osprzętu (spłuczki, umywalki, baterie, osprzęt elektryczny).
b) Prowadzenie książek obiektów budowlanych, prowadzenie corocznych przeglądów obiektów wymaganych przepisami szczegółowymi oraz ich dokumentowanie, a także pokrywanie kosztów związanych z w/w przeglądami i kosztów ewentualnych kontroli inspekcji sanitarnej.
c) Dbałość o prawidłowe oznakowanie szaletów.


Zakres zamówienia zadania, obejmuje:
1) utrzymanie czystości i estetyki w szalecie, zewnętrznych ścian szaletu oraz terenu wokół szaletu;
2) drobne naprawy, wymiana źródeł światła, usuwanie zatorów na wewnętrznej instalacji wodnej i kanalizacyjnej;
3) świadczenie usług w sposób zaspakajający w pełni potrzeby sanitarne i estetyczne korzystających z szaletu, a w szczególności zapewnienie dostatecznej ilości środków czystości niezbędnych do wykonania usługi, papieru toaletowego, ręczników papierowych, mydła w płynie, środków zapachowych (odświeżacze powietrza), kostek zapachowo-dezynfekujących w szaletach (do muszli klozetowych i pisuarów), worków do koszy na śmieci;
4) pokrywanie wydatków związanych z utrzymaniem czystości wraz z usuwaniem odpadów, porządku szaletu, zakup środków czystości, papieru toaletowego, ręczników papierowych, mydła w płynie, środków zapachowych (odświeżacze powietrza), kostek zapachowo-dezynfekujących w szaletach (do muszli klozetowych i pisuarów), worków do koszy na śmieci; konserwację urządzeń, wymianę źródeł światła, utrzymanie drożności kanalizacji i drobnych napraw oraz kosztów zatrudnienia osób do wykonywania prac będących przedmiotem niniejszego zadania; koszty zużycia energii elektrycznej, wody i odprowadzania ścieków ponosi Wykonawca;
5) dbałość o kompletność wyposażenia i rozliczenie się z powierzonego mienia po zakończeniu przedmiotu umowy;
6) niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu usterek i niesprawności urządzeń i instalacji;
7) wykonawcę obciążać będą ewentualne mandaty i grzywny za niewłaściwe utrzymanie szaletu nakładane przez ograny kontrolujące; odpowiadanie przed właściwymi służbami za stan sanitarny obiektu i właściwe użytkowanie obiektu oraz przyległego terenu;
8) wykonawca nie odpowiada za skutki ataków wandalizmu pod warunkiem zgłoszenia ich w ciągu 2 dni od ich zaistnienia Zamawiającemu;
9) pobieranie opłat za korzystanie z szaletów i prowadzenie ewidencji obrotu - zgodnie z obowiązującymi przepisami; opłaty za korzystanie z szaletów stanowią dochód Wykonawcy;
10) utrzymywanie w czystości przyległego chodnika (w okresie zimy usuwanie śniegu, lodu i posypywanie piaskiem) oraz stosowanie się w tym względzie do zarządzeń władz administracyjno-porządkowych.