Dziś doszło do spotkania w sprawie przejazdu ciężarówek przez Pabianice, Konstantynów i Aleksandrów. Od 1 marca Łódź nie będzie wpuszczać samochodów ciężarowych. Mają objechać miasto jadąc dk 71, czyli przez Pabianice: ul. Rzgowską, Warszawską, Sikorskiego, Partyzancką i Lutomierską.
- Szukając lepszych rozwiązań burmistrz Konstantynowa zaprosił włodarzy sąsiednich gmin do wspólnego działania i szukania lepszych rozwiązań od zaproponowanego przez samorząd stolicy województwa – informował Bernard Cichosz, rzecznik Henryka Brzyszcza.
Na spotkanie pojechał też prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz.
- Nie mam dobrych wieści po tym spotkaniu. Łódź upiera się, że estakadą przy Dworcu Kaliskim ciężarówki nie pojadą – mówi Mackiewicz.
Celem spotkania miało być wypracowanie wspólnego stanowiska, które będzie możliwe do zaakceptowania nie tylko przez Łódź, ale również przez sąsiednie gminy.
- I dowiedzieliśmy się, że postawią nam tymczasową sygnalizację na skrzyżowaniu Warszawska, Sikorskiego i Nawrockiego – nie kryje złości prezydent. - A kto zapłaci za rozjeżdżone przez TIR-y pabianickie ulice? Zniszczone krawężniki, zapadnięte studzienki i wpusty? A straty z komunikacji miejskiej? Przecież autobusy będą się spóźniać, gdy staną w korkach na Sikorskiego czy Partyzanckiej.
Kolejne spotkanie w czwartek.
Pisaliśmy o tym tutaj: www.zyciepabianic.pl/wydarzenia/miasto/nasze-sprawy/170-tir-ow-na-godzine.html
Komentarze do artykułu: Będzie sygnalizacja na Warszawskiej
Nasi internauci napisali 25 komentarzy
komentarz dodano: 2015-02-25 19:29:04
komentarz dodano: 2015-02-25 15:42:49
komentarz dodano: 2015-02-25 15:21:17
komentarz dodano: 2015-02-25 11:30:48
komentarz dodano: 2015-02-25 10:47:33
@Piotr44444, estakada będzie otwarta w obu kierunkach, dolna nitka Włókniarzy tylko w kierunku północnym. Teoretycznie więc ruch ciężarowy mógłby pójść "górą". A dlaczego Łódź nie chce? Najprostsza odpowiedź to: bo może. Poza tym wyrzucenie ciężarówek z miasta to łakomy propagandowy kąsek i ulga dla Łodzian (bierzmy pod uwagę ilość remontów).
@lornetka
Nie, miasto nie może ograniczyć prędkości przejazdu na interesującej nas trasie. SM może fotoradar wystawić tylko na jednym fragmencie (chyba) od Philipsa do ul. Piłsudskiego. Ale spójrzmy prawdzie w oczy, który zestaw na tym fragmencie przekracza prędkość 50-60km/h
@funkytexty
Nie pracuje i nie jestem z PO. Po prostu mówię jak wygląda sytuacja. A pomysł ze strajkiem na przejściach dla pieszych jest o tyle głupi, że zaszkodzi on głównie mieszkańcom, którzy korzystają z tych dróg. Abstrahuje już od tego, że do strajku potrzeba ludzi, którzy mają chęć i czas łazić po pasach.
komentarz dodano: 2015-02-25 10:13:30
komentarz dodano: 2015-02-25 08:14:53
komentarz dodano: 2015-02-25 00:21:02
@M Zastanawia mnie tylko dlaczego te ciężarówki nie mogą jechać estakadą koło Kaliskiej??? Coś ci wiadomo czy będzie też w remoncie od 1 marca??
komentarz dodano: 2015-02-24 21:50:03
Miasta na prawach powiatu zarządzają drogami krajowymi w swoim obrębie. Tak stanowi prawo. O ile mi wiadomo Pabianice takowego statusu nie mają.
komentarz dodano: 2015-02-24 21:07:35
Co prawda powód ograniczenia ruchu w wariancie dk1 jest naciągany, nie mniej jest.
komentarz dodano: 2015-02-24 20:52:19
komentarz dodano: 2015-02-24 20:20:40
komentarz dodano: 2015-02-24 20:13:19
Aż do osiągnięcia sukcesu. Jeśli nikt nie myśli o mieszkańcach mniejszych miast, trzeba zadbać o swoje sprawy samemu.
komentarz dodano: 2015-02-24 17:02:44
komentarz dodano: 2015-02-24 15:39:57
komentarz dodano: 2015-02-24 11:54:49
komentarz dodano: 2015-02-24 06:30:26
komentarz dodano: 2015-02-24 06:27:19
komentarz dodano: 2015-02-24 05:07:41
komentarz dodano: 2015-02-24 00:32:07
komentarz dodano: 2015-02-24 00:19:37
komentarz dodano: 2015-02-23 23:24:17
komentarz dodano: 2015-02-23 22:23:14
komentarz dodano: 2015-02-23 21:33:22
komentarz dodano: 2015-02-23 20:34:02