Przed Szkołą Podstawową nr 3 panuje chaos. Mieszkańcy nie mają gdzie parkować, rodzice mają problem z bezpiecznym wysadzeniem dzieci z samochodów, a na domiar złego Zakład Energetyki Cieplnej rozkopał trawnik, budując tam ciepłociąg.

Wreszcie prezydent spotkał się z przedstawicielem mieszkańców i przedstawicielami Pabianickiej Spółdzielni Mieszkaniowej, by omówić problem. Tak powstała koncepcja opanowania panującego bałaganu przy ul. Mokrej.

- Miasto kilka lat temu dla zabezpieczenia parkingów dla rodziców i nauczycieli wykonało parking od strony Szkoły Podstawowej nr 3 po całej długości wjazdu do rondka. Wiem, że miejsc parkingowych jest mało na tamtym terenie, więc w większości ten teren jest zajmowany przez mieszkańców bloku. Osobiście miałem okazję obejrzeć sytuacje, jak wygląda dowożenie dzieci do tej szkoły – uzasadnia Grzegorz Mackiewicz.

Rozwiązaniem na ten bałagan ma być chociażby budowa zatoki, która będzie służyła tylko i wyłącznie krótkotrwałym postojom, służącym do zatrzymania się poza rondem i do bezpiecznego wysadzenia dziecka do szkoły. Do zatoki będzie bezpośrednio przylegał chodnik. W zatoce przewidziane są 3 miejsca postojowe.

Na wprost bloku nr 203, dla zwiększenia ilości miejsc parkingowych, zmieniony zostanie sposób parkowania z równoległego na prostopadły.

- Zdecydowaliśmy się też zaproponować utwardzenie wokół ronda płytami ażurowymi na głębokość do 5 metrów i trawnik. Uporządkuje to i zrobi miejsca postojowe dla mieszkańców bloków i dla rodziców, którzy dowożą dzieci. Przy okazji tworząc te miejsca parkingowe musimy przebudować część chodnika i to jest zaplanowane – mówi Stanisław Wołosz, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Kiedy zaczną się prace?

- Doszliśmy do wniosku, że najlepszym terminem wykonania tej inwestycji będzie okres wakacyjny, czyli okres, kiedy nie ma dowozu dzieci do szkoły, kiedy jest mniej osób korzystających z parkingów, bo są na urlopach oraz po zakończeniu inwestycji w postaci termomodernizacji Szkoły Podstawowej nr 3 – mówi prezydent.

Inwestycja będzie finansowana w połowie przez miasto i w połowie przez PSM.