11 milionów zł chcą na budowę 12 kilometrów dróg rowerowych.
- To też pieniądze na stojaki, wydzielenie pasów dla rowerów, budowę wiat rowerowych, sygnalizacji i przejazdów przez jezdnie - wylicza wiceprezydent Grzegorz Mackiewicz.
Jeśli się uda, to ten projekt będzie uzupełnieniem Europejskich Tras Rowerowych. Pieniądze mają pochodzić z projektu Zintegrowanych Inwestycji Terenowych w 2014-2020.
Na drugi projekt potrzebujemy 15 mln zł. Chcemy za to ocieplić 11 budynków miejskich. To przedszkola, żłobek, szkoły, muzeum i Miejski Ośrodek Kultury.
- Dzięki temu mniej wydamy na ogrzewanie tych budynków, one wypięknieją, a inwestycję sfinansuje nam Unia - tłumaczy Mackiewicz.
Kolejny projekt to 15 mln zł na budowę 5 kilometrów sieci ciepłociągu. Za te pieniądze ma powstać 100 węzłów, żeby ciepło dało się pociągnąć do 25 nieruchomości.
Czwartym projektem jest walka o prawie 139 mln zł na tramwaj, czyli przebudowę 18 km torów i zakup 5 pabianickich tramwajów.
Napisaliśmy też projekt na remont zajezdni autobusowej, kupno 25 elektrycznych autobusów ze stacją do ładowania i na budowę dworca autobusowego na krańcówce przy Waltera-Jankego. To koszt około 73 mln zł. Jeśli zamiast elektrycznych kupimy 15 autobusów hybrydowych, to potrzebujemy od Unii Europejskiej 31 mln zł.
- Złożyliśmy pięć wstępnych wniosków z drugiej osi priorytetowej 3 i 4 - wyjaśnia wiceprezydent. - To są projekty, które mogą być realizowane za kilka lat. Jeśli uda zdobyć na ich realizację pieniądze z Unii, to pabianiczanie skorzystają z tego dopiero za 5-6 lat.
Komentarze do artykułu: Chcemy pieniędzy z Unii
Nasi internauci napisali 16 komentarzy
komentarz dodano: 2013-12-15 15:20:32
komentarz dodano: 2013-12-14 18:48:48
komentarz dodano: 2013-12-14 15:17:07
komentarz dodano: 2013-12-13 23:10:19
komentarz dodano: 2013-12-13 14:54:51
każdy chciałby mieć wszystko na czas, dostępne w sklepach, kurierów i poczty, samemu sie wszędzie dostać, ale narzeka na auta :D
nie mówie o zrobieniu z Zamkowej 2pasmowej bo to byłoby głupie, ale o zwykłym zerwaniu kostki i położeniu asfaltu.
pab34- przed wojną nie było internetu. może Ci odłączymy?
komentarz dodano: 2013-12-13 09:00:16
to świetny pomysł z tym deptakiem! Marzy mi się zerwanie asfaltu od Zamku do kościoła NMP, po jednym wąskim pasie dla samochodów i środkiem drzewa i alejki spacerowe. Jak masz dziadka lub babcię to spytaj co to znaczyło przed wojną "szlifować Alejki". Tak wyglądają reprezentacyjne ulice w stolicach - choćby Pola Elizejskie czy Unter den Linden. A samochody na S-8 i S-14 !
komentarz dodano: 2013-12-13 07:36:22
komentarz dodano: 2013-12-13 05:49:06
tfofik, a to ludzie bez prawa jazdy nie istnieją w miastach? Ba, miasta są bardziej dla ludzi czy samochodów? Teraz, gdy na przestrzeni najbliższych lat praktycznie uda się wyprowadzić tranzyt z miasta, tworzenie wielopasmowych dróg mija się z celem. Nie sprzyja to ani poprawie bezpieczeństwa ani jakości życia mieszkańców. Skutecznie za to tworzy sztuczne bariery odgradzające jedne osiedla od drugich - patrz Nowa Wieś.
komentarz dodano: 2013-12-13 05:06:25
komentarz dodano: 2013-12-12 22:30:40
PS tfofik zobacz do ilu wypadków na odcinku gdzie jest asfalt a ile na kostce (weź też pod uwagę czy to jest wypadek czy stłuczka)
komentarz dodano: 2013-12-12 22:06:38
komentarz dodano: 2013-12-12 19:38:46
Jaki jest sens przedłużania Świetlickiego i tworzenie Myśliwskiej bis (czy tam alei Solidarności)? No i po co usuwać bruk z Zamkowej. Przynajmniej idioci muszą zwolnić żeby nie uszkodzić zawieszenia.
Zamkowa docelowo powinna być - na pewno na fragmencie do Jana, w dalszym etapie do Traugutta i Lutomierskiej zwężona a ruch uspokojony.
komentarz dodano: 2013-12-12 19:12:12
komentarz dodano: 2013-12-12 15:19:21
komentarz dodano: 2013-12-12 14:49:59
komentarz dodano: 2013-12-12 14:48:16