ad

Dotacje otrzymały Szkoła Podstawowa nr 16 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki oraz Szkoła Podstawowa nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Długosza.

Z projektów łącznie skorzysta ponad 300 uczniów (180 w SP 16 i 132 w SP nr 9) oraz 35 nauczycieli, którzy podniosą swoje kwalifikacje m.in. poprzez studia podyplomowe oraz specjalistyczne kursy m.in. z terapii Johansena. Z kolei dla dzieci to  dodatkowe zajęcia m.in. logopedyczne, teatralne, także specjalistyczne np. w zakresie terapii EEG Biofeedback oraz rozwijające zainteresowania – interaktywne, z języków obcych, przyrodnicze. Będą również organizowane zajęcia wyrównawcze oraz przygotowujące do egzaminów kończących naukę w podstawówce.

Obie szkoły doposażą także swoje sale lekcyjne. W SP nr 9 powstanie nowoczesna pracownia języka angielskiego, a pracownie informatyczna i wczesnoszkolna zostaną doposażone i wyremontowane. Podobnie będzie w SP nr 16.

- U nas będzie teatroterapia, zajęcie koła turystyczno-krajoznawczego, zajęcia chemiczno-ekologiczne – wylicza Elwira Stanek, dyrektorka SP 9. - Ponadto powstanie nowoczesna pracownia języka angielskiego. Zostaną doposażone w sprzęt multimedialny pracowanie matematyczna i informatyczna oraz edukacji wczesnoszkolnej.

– Planujemy stworzenie dwóch pracowni: informatycznej dla klas 1-3 oraz perełki, czyli laboratorium językowego – wylicza Ilona Paszkiewicz, dyrektor SP nr 16.

Na dotacji skorzysta również wielu nauczyciel, którzy dostaną możliwość podnoszenia swoich kompetencji.

- Otrzymają dostęp do szkoleń, kursów czy studiów podyplomowych – mówi dyrektorka SP 16. - Nasi nauczyciele będą się mogli doskonalić. Doposażymy również pracownie, między innymi powstanie u nas laboratorium językowe i nowoczesna pracowania informatyczna.

Jak dodaje, w obu pojawi się nowoczesny sprzęt m.in. graficzne tablety czy magiczne dywany.

Symboliczne czeki dla szkół na ręce Grzegorza Mackiewicza, prezydenta Pabianic, przekazała Joanna Skrzydlewska, marszałek województwa łódzkiego.
Łącznie to 1 milion 466 tysięcy złotych dotacji unijnej na rozwój edukacji w tym mieście. Swoje „trzy grosze” do tych projektów dołożyły szkoły, jako wkład własny.