ad

– Nie zmieniła się data zakończenia projektu. To koniec czerwca tego roku. Wtedy też będą prowadzone odbiory – mówi Marek Gryglewski, wiceprezydent miasta. – Tramwaje zaczną jeździć przez miasto w lipcu lub sierpniu, a na pewno we wrześniu. Jeżeli chodzi o ofertę przewozową, trwają rozmowy z Zarządem Dróg i Transportu w Łodzi.

Trzymamy wiceprezydenta Gryglewskiego za słowo, bo to dobra wiadomość dla pabianiczan. Wielki remont tramwajowy i jego koniec jest już i tak poważnie opóźniony. Pierwszy termin oddania największej inwestycji miejskiej (ok. 170 mln zł) minął we wrześniu 2021 r. Kolejny to był czerwiec 2022 r., także nie został dotrzymany przez wykonawcę. Następny – koniec czerwca 2023 r. jest bardziej prawdopodobny.

W tym roku na Zamkowej zrobiło się pomarańczowo od ubranych w robocze kamizelki robotników, uwijających się przy torowisku. Mają jeszcze dużo do zrobienia. Najwięcej na ul. Zamkowej, pomiędzy ul. Kilińskiego a ul. Stary Rynek. Ułożono tory, wylewana jest ostateczna warstwa bitumiczna.

Skończone są chodniki i droga dla rowerów po południowej stronie. Na terenie miasta zawieszona jest większość sieci trakcyjnej. Budowa drogi rowerowej z chodnikiem wzdłuż ul. Łaskiej jest coraz bardziej zaawansowana. Nadal nie jest także podłączona do reszty trasy krańcówka „Duży Skręt”, przy skrzyżowaniu ulic Warszawskiej i Rzgowskiej. Na co dzień pełniła głównie funkcję awaryjną, a przed laty tutaj kończył bieg tramwaj linii „41 bis”. bis” kursujący tylko po mieście. 

Jak się dowiedzieliśmy (nieoficjalnie), władze miasta prowadzą rozmowy z łódzkim ZDiT–em na temat częstotliwości kursowania tramwajów. Pabianiczanie zaś liczą, że po mieście i do Łodzi będą ich wozić nowoczesne wagony.

Tramwaj w Pabianicach był od zawsze, od ponad 100 lat. W ostatnich latach (przed remontem) woził około 9 tysięcy pasażerów na dobę.

Zdaniem Marcina Chmielewskiego, naczelnika Wydziału Infrastruktury w UM, jest nadal środkiem transportu o największym potencjale przewozowym wewnątrz miasta, jak i poza Pabianice. Po generalnym remoncie trasy tramwajowej skróci się też czas przejazdu. Był on dość długi ze względu na zły stan techniczny torowisk.

Przypominamy, że do 3 czerwca, na ulicach Stary Rynek i Warszawskiej – od muzeum do ul. Kaplicznej – układana będzie warstwa ścieralna asfaltu. W tym czasie nieprzejezdne będą skrzyżowania z ulicami: Stary Rynek, Poprzeczną, Szewską, Bóźniczną, Batorego, Gdańską i Majdany. 2 i 3 czerwca zamknięte będzie skrzyżowanie ul. Warszawskiej i ul. Konstantynowskiej.