Przyjmowane są osoby w sprawach dotyczących ubezpieczeń i zasiłków, a także płatnicy składek.

Z powodu pandemii koronawirusa urządnicy nadal zachęcają do pozostawiania wniosków i dokumentów w skrzynce przy drzwiach do inspektoratu ZUS lub do załatwiania spraw bez wychodzenia z domu. Jak to zrobić?

- Przez elektroniczny portal Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS – mówi Monika Kiełczyńska, rzecznik placówki. - Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie zaświadczeń.

Z urzędnikami można też skontaktować się telefonicznie: 22 560 16 00 w dni robocze (od poniedziałku do piatku) w godzinach 7:00–18:00.

- Pod numerem telefonu 22 11 22 111 do państwa dyspozycji jest również infolinia do obsługi spraw związanych z Polskim Bonem Turystycznym – dodaje Kiełczyńska.

Maile z zapytaniami można kierować na adres: cot@zus.pl.

Osoby korzystające z komputera lub smartfona z dostępem do internetu, kamerki i słuchawek, mogą umówić się na wideorozmowę. Należy wówczas wejść na stronę internetową www.zus.pl. W czasie rezerwacji e-wizyty, możemy wybrać tematykę rozmowy.

W sprawach emerytalno-rentowych wznowienie obsługi nie jest jeszcze możliwe.

- Z bezpośredniej obsługi klientów w zakresie spraw emerytalno-rentowych, możemy skorzystać w jednostkach ZUS w Łodzi przy ul. Łęczyckiej 70A i ul. Zamenhofa 2 oraz w Sieradzu przy ul. Piłsudskiego 8 - radzi Monika Kiełczyńska.