Na przebudowywanej drodze wojewódzkiej nr 485 powstały wysepki, rozdzielające pasy ruchu. Dla niektórych kierowców to dodatkowy kawałek… parkingu. Na odcinku ul. Jutrzkowickiej taki sposób parkowania dodatkowo utrudnia wyjazd na akcję strażakom. Druhowie OSP Pabianice notorycznie widują przed swoją remizą tak zostawione auta. W swojej bezsilności ironicznie komentują: „dzień bez parkowania na wysepce znajdującej się na ul. Jutrzkowickiej byłby dniem straconym”.
Apelują więc do kierowców:
- Przypominamy i prosimy aby nie parkować pojazdów na środku jezdni, niezgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego. Często spotykamy się z parkowaniem jak na załączonych fotografiach. Przypominamy, że zdecydowana większość naszych wyjazdów do zdarzeń odbywa się w kierunku centrum miasta, nie utrudniajcie nam wyjazdu pojazdów ratowniczych.
Komentarze do artykułu: Parkowanie na...środku jezdni. Co to za zwyczaj?
Nasi internauci napisali 21 komentarzy
komentarz dodano: 2019-10-22 17:37:02
"To projektanci wykonawcy, który wygrał konkurs na realizację projektu - WSTĘPNYCH założeń przebudowy dr.woj. 485, złożonych przez P.Z.Dróg i....! A tam siedzi "dobra zmiana""
Więc KTO tu mataczy?
komentarz dodano: 2019-10-22 16:18:18
komentarz dodano: 2019-10-22 16:16:00
A ja proszę o argumenty, a ty inwektywy!
Znam wieloletnie pomysły na to miejsce, Ja tamtędy jeżdżę często i jestem zadowolony.
Ot zabawny - zacukany!
komentarz dodano: 2019-10-21 20:37:53
Ale tacy wielbiciele Złej Zmiany (jak ty) widać już tak mają.
komentarz dodano: 2019-10-21 19:32:39
komentarz dodano: 2019-10-21 19:29:03
" Czemu narzekacie? Tu jak widać do dzieła wzięło się zapewne najmłodsze pokolenie projektantów ("oszczędności" inwestora? :D):
czytaj i pisz ze zrozumieniem, dojrzały człowieku!!! Siebie, innych i mnie. Dam ci teraz CtlC/V, z małą, czytelniejszą korektą, bez spontana, z mojego posta poniżej:
"Przecież żeby spowolnić ruch kołowy wystarczyło zrobić garby z kostki, takie jaką zrobiono przed Mechanikiem na ul. P. Skargi!!! Rozległa, łagodna i daje max 40 km/godz. ale przy dobrym zawieszeniu. !5% kosztów i 5% upierdliwości przy tej realizacji".
Pancerny, w wolnej chwili poleć pod Mechanika i obejrzyj, albo jak masz mobilka - pojedź!!!
Może przestaniesz pitolić!
komentarz dodano: 2019-10-20 22:01:45
komentarz dodano: 2019-10-20 21:56:17
Proponuję dołączyć do @BabaYaga i utonąć w zaciszu swych kompleksów powyborczych, bo niestety czekają CZTERY(!) latka oczekiwania na ... Donalda na białym koniu.
komentarz dodano: 2019-10-20 20:25:10
komentarz dodano: 2019-10-20 12:58:30
komentarz dodano: 2019-10-20 12:43:50
komentarz dodano: 2019-10-20 09:16:02
komentarz dodano: 2019-10-20 00:39:03
komentarz dodano: 2019-10-19 22:53:12
komentarz dodano: 2019-10-19 22:46:27
komentarz dodano: 2019-10-19 22:31:25
Stosowanie przekrojów drogi ze środkowym pasem brukowanym pozwala utrzymać płynność ruchu poprzez umożliwienie bezpiecznego wyprzedania pojazdów wolnobieżnych i rowerzystów, a także poprzez wykorzystanie go jako miejsca oczekiwania na możliwość wykonania manewru skrętu w lewo dla pojazdów chcących zjechać do posesji znajdującej się przy drodze (pojazdy te nie blokują wtedy podstawowego pasa ruchu). Środkowy pas brukowany przedzielany jest azylami dla pieszych, co z jednej strony ułatwia bezpieczne przekraczanie jezdni przez pieszych, a z drugiej utrudnia wykorzystywanie tego pasa do wyprzedzania. Pas jest przerywany na skrzyżowaniach.
Zastosowanie środkowego pasa brukowanego pozwala na zwężenie podstawowych pasów ruchu bez pogorszenia poziomu bezpieczeństwa. Zwężenie to wpływa na ograniczenie prędkości pojazdów, co jest jednym z celów uspokojenia ruchu.
Środkowy pas brukowany różni się od wydzielonych pasów do lewoskrętu tym, że może być wykorzystywany przez pojazdy poruszające się w obu kierunkach. Jest to wadą tego rozwiązania, gdyż może dochodzić do kolizji, gdy dwa pojazdy poruszające się w przeciwnych kierunkach będą chciały jednocześnie wjechać na ten pas.
Ponieważ środkowy pas brukowany jest rozwiązaniem rzadko stosowanym w Polsce, kierowcy mają trudności we właściwym korzystaniu z niego. Do najczęstszych błędów należą: parkowanie na tym pasie i traktowanie go jako nieprzejezdnej wyspy.
komentarz dodano: 2019-10-19 21:56:09
komentarz dodano: 2019-10-19 19:17:08
komentarz dodano: 2019-10-19 18:08:18
komentarz dodano: 2019-10-19 15:35:47
komentarz dodano: 2019-10-19 15:16:59