Mieszkający samotnie przy ul. Poprzecznej 64-letni pabianiczanin dał w gazecie ogłoszenie, że szuka pracownika do drobnych zajęć domowych. Odpowiedziała kobieta, której syn, mieszkaniec Zgierza, był zainteresowany ofertą. Po spotkaniu i rozmowie z pracodawcą 30-letni zgierzanin został przyjęty. Ale kilka dni później zniknął, zabiarając klucze do mieszkania.
27 stycznia zgierzanin wrócił i chciał wejść do mieszkania. Nie dał rady, bo właściciel mieszkania wymienił zamki. Gospodarz był w domu. Po krótkiej rozmowie z niesolidnym pracownikiem zgodził się wpuścić go, by zgierzanin odebrał kilka rzeczy osobistych. W mieszkaniu 30-letni mężczyzna pobił gospodarza. Zadał mu cztery ciosy nożem i dusił przewodem elektrycznym. Potem splądrował mieszkanie, ukradł pieniądze, biżuterię, telefon komórkowy, dokumenty i kluczyki od samochodu.
Kilka godzin później ciężko rannego gospodarza mieszkania znaleźli sąsiedzi. Starszy pan opowiedział, co się stało. Policjanci z sekcji kryminalnej szybko ustalili, kim jest sprawca napadu i gdzie teraz przebywa. Podejrzany ukrywał się w Warszawie. Pabianiccy policjanci i funkcjonariusze z komisariatu Warszawa-Białolęka zatrzymali mieszkańca Zgierza, który był już karany za kradzieże. Grozi mu nawet dożywocie.
Policja dopadła zbrodniarza
opublikowano: 2008-02-10 13:38:29
autor: redakcyjny zespół
autor: redakcyjny zespół
Komentarze do artykułu: Policja dopadła zbrodniarza
Nasi internauci napisali 21 komentarzy
komentarz dodano: 2008-02-12 00:34:55
Masz do tego prawo, ale i my chcemy mieć swoje zdanie na dany temat.
Pozdrawiam :)
komentarz dodano: 2008-02-12 00:30:12
komentarz dodano: 2008-02-12 00:22:13
Idę spać chyba bo błędy robię :)
komentarz dodano: 2008-02-12 00:20:41
Zresztą w wielu przypadkach teraz mamy monitoring, kamery, i inne cuda, i widać często morderce jak zabija, po co więc proces?
Czy, ktoś mówił o procesie poszlakowym, i każe śmierci, w takim procesie?
Czy, o karze śmierci, gdzie mamy nagie fakty?
komentarz dodano: 2008-02-12 00:14:14
komentarz dodano: 2008-02-11 21:07:43
Trzeba na przód myśleć :D
komentarz dodano: 2008-02-11 21:05:37
Jestem za karą śmierci.
komentarz dodano: 2008-02-11 21:03:18
Nic dodać, nic ująć.
komentarz dodano: 2008-02-11 20:58:54
Nie musisz odpowiadać.
komentarz dodano: 2008-02-11 20:54:10
Argument pszczółki jest beznadziejny. Nie jest ważne, czy zabito kogos mi bliskiego, dalekiego czy nawet kogoś, kogo nienawidzę. I z drugiej strony nie ważne czy sądzony jest ktoś mi bliski, daleki czy ktos kogo nienawidzę. Sprawiedliwośc, to sprawiedliwość. Ślepa jest na osobę. Waży czyny.
Ja na temat tego czy jest zależność między KŚ a ilością miejsc w więzieniach sie nie wypowiadam wcale - to jest temat delikatnie mówiąc bez sensu, sam w sobie.
Kalkulują, kalkulują, niektórzy znają kodeks lepiej niz prawnicy i idąc na na robotę mają świadomośc co ryzykują. Za czasów Lecha Kacz i Ziobry kodeks k. zmieniano w kierunku zaostrzania kar, ale to za krótki czas jeszcze żeby sprawdzić czy zadziałało. Kiedyś 25 lat to była kara maksymalna, rzadko stosowana i zwykle skracana. I źli ludzie o tym wiedzieli.
komentarz dodano: 2008-02-11 20:42:52
To, fakt, że lekarze, przypadek, Bóg, czy tam jeszcze inny czynnik wpłynął na to, że ofiara przeżyła, to sprawca zamiast dożywocia dostanie 6 lat, a po 4 wyjdzie?
To szczęście ofiary ma być szczęściem zbrodniarza?
Polecam sprawę Jagody 16 latki z Łodzi.
Następna sprawa, złodziej napada kobietę wyrywa jej torebkę z rąk, i go policja zatrzymuję, i co się dzieje?
Najważniejsze jest czy w torebce były pieniądze, czy nie, a co to ma do rzeczy?
Choćby by był jeden grosz w tej torebce, taka osoba powinna odpowiadać, tak samo jakby tam by było 100 tysięcy.
Bzdury prawa karnego można mnożyć.
Tak samo ktoś coś ukradł w supermarkecie, co to za różnica czy za 2 zł, czy za 200 zł?
Tak samo odpowiadasz, robotami publicznymi karać.
komentarz dodano: 2008-02-11 20:29:20
Dobrym argument napisała pszczółka-maja. "jakby to tobie kogos bliskiego zabili? Też byś bronił?"
Skoro Grzeszek na poważnie wypowiedział się, to odpowiem poważnie, tak Grzeszek masz rację, kara śmierci nie zwolni miejsc w celach, ani nie przysporzy państwu żadnej oszczędności.
Przede wszystkim w zakładach karnych, jak i w biznesie są koszty stałe.
I czy będzie w danym zakładzie 800 więźniów, czy 1000, to koszty są podobne.
W momencie jakby nagle więzienie opustoszało, i by zostało 100 więźniów, koszty były by mniejsze, ale nie wiele mniejsze, bo straży więziennej z dnia na dzień by się nie zwolniło, itp. więc koszty stałe pozostały by te same.
Kolejna sprawa to fakt, że osoba, która zabija czy w afekcie, czy świadomie, ona nie myśli o karzę, bo jakby myśleli to by się bali 25 lat, co to za różnica dla wielu 25 lat, czy śmierć.
Przykre to co napiszę, ale kara śmierci, to jedyne zadosyćuczynienie dla rodziny ofiary.
komentarz dodano: 2008-02-11 20:18:18
komentarz dodano: 2008-02-11 19:21:06
Nigdzie nie znajdziecie jednak takiego prymitywnego i głupiego argumentu "za", że miałby to być sposób na zwolnienie miejsc w więzieniach, albo zaoszczędzenie na utrzymanie więźniów. Jeśli ktoś się tu powołuje na UPR, to chyba żart.
Jakie to argumenty? Milek np. uzywa argumentu moralnego "przeciw" - kto wykonuje kare śmierci ten tak samo zabija. Otóż kontrargument "za" jest taki, że w obronie własnej można zabić (na wojnie, albo broniąc się przed napastnikiem). Skoro jest precedens..., to ta zasada: każdy kto zabija jest mordercą nie ma sensu.
Itd typowe tematy: czy kara ma odstraszać czy tez ma być pewna, pomyłki sądowe, dożywocie jako kara surowsza. Na wszystko jest odpowiedź. Rzeczowo i bez emocji.
komentarz dodano: 2008-02-11 18:09:17
W ogóle radzę każdemu poczytać program UPR, i chyba trza stąd spieprzać z tego kraju, czy wiecie, że KRUS (nie zus, nie pomyliłem się) miał w styczniu opóźnienia w wypłatach świadczeń emerytalno-rentowych?
Więc powoli czarnowidztwo UPR się sprawdza.
A, sam Gwiazdowski, zapowiada, że te 20 mld. to spokojnie w 2009 r. braknie zusowi.
komentarz dodano: 2008-02-11 18:00:36
komentarz dodano: 2008-02-10 17:19:23
komentarz dodano: 2008-02-10 14:59:24
komentarz dodano: 2008-02-10 14:48:28
Nie dla innych wyroków.
Poza tym, taką karę śmierci nie wprowadzono by wstecz, więc oczyściło by to cele w przyszłości.
Masz rację budujmy nowe więzienia, zamykajmy szpitale :)
komentarz dodano: 2008-02-10 14:31:55
komentarz dodano: 2008-02-10 14:04:50
Kara śmierci powinna być.
Wczoraj w Tv, pokazywali, jak w więzieniach siedzą za jazde po pijanemu na rowerze, a gwałciciele na wolności są.
Bo, nie ma miejsca w wiezieniu.
Taka kara śmierci oczyściła by celę.