Na stronie internetowej www.obywatel.gov.pl znajdują się 82 karty opisujące prostym językiem najpopularniejsze usługi administracji publicznej dla obywatela. Dzięki tej stronie można łatwo i szybko dowiedzieć się, jak i gdzie załatwić sprawę urzędową.

Portal podzielony jest na 15 kategorii: „dokumenty i dane osobowe”, „kierowcy i pojazdy”, „wyjazd za granicę”, „śluby i rozwody”, „dzieci”, „edukacja”, „zgon”, „zaświadczenia i odpisy”, „nieruchomości i środowisko”, „zasiłki i pomoc finansowa”, „ochrona zdrowia i ubezpieczenia społeczne”, „meldunek”, „praca i biznes”, „podatki” oraz „służba wojskowa”.

Przykładowo, w zakładce „Sprawdź, czy Twój dowód jest gotowy” po wpisaniu numeru wniosku o dowód szybko uzyskamy informację o naszym dokumencie. Natomiast w zakładce „Zasiłki i pomoc finansowa” uzyskamy informacje między innymi o tym, jak uzyskać becikowe, zasiłek opiekuńczy na chore dziecko, czy skorzystać z programu „Mieszkanie dla młodych”.

Faktycznie, strona jest łatwa w obsłudze. Do korzystania z niej wystarczy komputer, smartfon lub tablet z dostępem do internetu. Każda informacja jest sformułowana tak, że żaden z użytkowników nie powinien już mieć problemów ze zrozumieniem urzędowych procedur.

Dodatkowo w ramach projektu „Obywatel” uruchomiona została jeszcze infolinia dla obywateli. Dzwoniąc pod numer telefonu 222 500 115 dowiemy się, gdzie załatwić swoją sprawę. Tam również obywatele mogą zgłaszać uwagi, np. co należy zmienić w danej procedurze, by ją uprościć. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.