ad

Przebudowa głównej ulicy miasta trwa. Drogowcy mogli wrócić już na objęty wcześniej pracami archeologicznymi odcinek ul. Warszawskiej.

Zobacz też: Archeolodzy na Warszawskiej

- Od 6 września zaczniemy kłaść pierwsze płyty torowe na Warszawskiej – zapowiada Rafał Sąciński, prezes Progreg InfraCity, lidera konsorcjum realizującego inwestycję tramwajową.

Ale planów na nadchodzący miesiąc jest jeszcze więcej. Według założeń wykonawcy, już od 1 września zamknięte zostanie skrzyżowanie Zamkowej z ul. Traugutta. Trzeba tu wykonać odwodnienie jezdni i torowiska.

Przyjdzie też kolej na zamknięcie dalszej części ul. Zamkowej – od skrzyżowania z Żeromskiego do ul. Staszewskiego. Drogowcy rozbiorą torowisko i wezmą się za nawierzchnię jezdni, z kostki. To, co obserwujemy na remontowanych odcinkach to tylko namiastka prac. Jak zapewnia wykonawca, dużo dzieje się również pod ziemią. Przebudowa infrastruktury podziemnej to nieodłączny element tej inwestycji.

Zmiany czekają też przedsiębiorców i mieszkańców okolicy Starego Rynku. Około 20 września zamknięty ma zostać odcinek ul. Zamkowej – od Piłsudskiego do Sobieskiego. Tutaj również pracownicy zaczną od rozbiórki torowiska.

- Podobnie, jak na ul. Warszawskiej zachowane zostaną dojazdy docelowe i przejazdy dla służb – mówi wykonawca.

Na tym odcinku również z czasem możemy spodziewać się wizyty archeologów. Do sprawdzenia są między innymi okolice kościoła św. Mateusza. Wieki temu zmarłych parafian grzebano przy kościelnym murze.

A co z ul. Łaską?

W sierpniu wykonawca planował postawienie słupów trakcyjnych. Niestety, dostawa się opóźniła i na razie prace na pętli również nie ruszą.

- Chcielibyśmy ulicę Łaską zakończyć do końca roku, żeby móc zdjąć tymczasową organizację ruchu – dodaje Rafał Sąciński.

Za to w Ksawerowie praca idzie sprawnie. Do pełnego połączenia torowego zostało już niewiele. Ten odcinek inwestycji uda się zakończyć najszybciej. Jeśli tędy tramwaj będzie mógł przejść gładko, to jest szansa, że wróci także do Pabianic, szybciej niż się spodziewamy.

Zobacz też: Tak będzie wyglądała nowa Zamkowa [WIZUALIZACJE]

Wstępna koncepcja zakłada, że tramwaj może wrócić na naszą trasę już na wiosnę. Z Łodzi, przez Ksawerów może wtedy wozić pasażerów do Pabianic. Po nowiutkich szynach dojeżdżałby do skrzyżowania ul. Warszawskiej z Nawrockiego. Tutaj może powstać centrum przesiadkowe – z tramwaju na autobus, który przewiezie pasażerów po reszcie trasy przez miasto.

Aktualny termin zakończenia całej inwestycji tramwajowej to 5 czerwca 2022 roku.