W minionym tygodniu przy peronach pojawili się robotnicy.

- Czy już zaczynają tę nowoczesną przebudowę dworca? – pyta zaciekawiony czytelnik.

Jak się dowiedzieliśmy, prowadzone prace związane są jedynie z naprawą chodnika na peronie. Planowany remont w związku z projektem modernizacji trasy Łódź Kaliska - Zduńska Wola, jeszcze się nie rozpoczął. A więc kiedy się zacznie?

- Roboty na stacji Pabianice rozpoczną się w marcu 2019 roku i zakończą w listopadzie 2019 roku – odpowiada Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W ramach projektu powstanie komfortowy peron wyspowy w miejscu istniejącego peronu numer 3. Peron o długości 300 m będzie wyższy i wyposażony w nowe ławki, wiaty oraz informację pasażerską. Wygodne dojście do pociągu z peronu nr 1 do nowego peronu nr 2 zapewni tunel z windą dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Inwestycja zakłada przebudowę ok. 4 km torów, na których zostaną wymienione podkłady, tłuczeń oraz szyny. Zmodernizowanych będzie 20 rozjazdów. Powstanie nowa sieć trakcyjna.

- Sprawne przejazdy pociągów zagwarantują nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Bezpieczny ruch pociągów i sprawną komunikację w mieście przyniesie modernizacja przejazdu przy ul. Torowej w Pabianicach, który zyska nową nawierzchnię i chodniki. PLK wyremontują również nastawnię, która zapewni lepsze warunku pracy dla dyżurnych ruchu – dodaje rzecznik.

Zobacz więcej wizualizacji: Wielkie zmiany na dworcu PKP

Jak zapewnia PKP PLK, efektem modernizacji 42-kilometrowej linii kolejowej na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola będzie sprawny przejazd pociągów, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów.

Po zakończeniu prac prędkość pociągów pasażerskich ma wzrosnąć do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży na tym odcinku o około 15 minut.

Inwestycja jest jednym z etapów usprawnienia Łódzkiego Węzła Kolejowego, który pozwoli zintegrować transport miejski i kolejowy, ułatwiając codzienny dojazd do szkoły i pracy. Projekt jest współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Koszt inwestycji wynosi 346.000.000 zł brutto.