ad

- Ruszyły prace związane z budową podziemnego przejazdu pod drogą krajową nr 1 w Rzgowie – mówi Maciej Zalewski z GDDKiA. - Zadaniem inwestycji będzie bezkolizyjne połączenie centrów handlowych leżących po obu stronach trasy.

Dlatego dla kierowców na odcinku między skrzyżowaniem dk1 z dk72 i węzłem Tuszyn (dk1/s8) mogą pojawić się w najbliższym czasie utrudnienia. W pierwszej kolejności prace będą prowadzone na jezdni prowadzącej w kierunku Katowic.

- Po ich zakończeniu szacunkowy czas niezbędny do ich sfinalizowania to ok. 4 miesięcy, ekipy budowlane przeniosą się na drugą jezdnię. Najistotniejszą kwestią jest fakt, że dzięki wspólnym uzgodnieniom z inwestorem (po zachodniej stronie drogi zostanie wybudowany by-pass), na każdym etapie prac do dyspozycji kierowców będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku – tłumaczy Zalewski.

Kierowcy jadący „jedynką” przez Rzgów będą jednak musieli liczyć się z pewnymi ograniczeniami. Pasy ruchu, które zostaną wyznaczone na czas trwania robót, będą miały po 3 metry szerokości (w miejsce standardowej szerokości 3,5 metra) i pojawią się także znaki zakazu wyprzedzania i ograniczenia prędkości do 50 km/h. Prace, według deklaracji inwestora, powinny zakończyć się w ciągu 8 miesięcy od chwili przekazania placu budowy.

W Ptak Fashion City rozpoczęła się budowa tunelu, bo ta inwestycja umożliwi bezkolizyjne połączenie drogowe obiektów Miasta Mody, znajdujących się po obu stronach drogi krajowej dk1 z Łodzi do Katowic. Nowy układ komunikacyjny ułatwi kupcom przemieszczanie się po Mieście Mody i w konsekwencji skróci przejazd pomiędzy obiektami Ptak Fashion City. 

Odcinek tunelu ma mieć długość 200 metrów. Betonowa konstrukcja zagłębiona w ziemi przebiegać będzie pod drogą krajową nr 1. Do dyspozycji kierowców oddana zostanie jezdnia z dwoma pasami ruchu (każdy z nich o szerokości 3,5 m). Nie zabraknie specjalnego miejsca dla pieszych, dla których powstanie chodnik o ponaddwumetrowej szerokości. 

Wjazd do tunelu usytuowany zostanie w pobliżu restauracji KFC. Wykonawcą inwestycji będzie firma Mosty Łódź. Całkowity koszt prac i budowy tunelu pokryje firma Ptak S.A.