ad

– W ostatnich dniach rozdzwoniła się tajemnicza Pani Iwona Woźniak, która oferuje voucher na 3-dniowy pobyt w nowo otwartych hotelach uzdrowiskowych w Polsce – mówi Kamila Miciuła z portalu Nocowanie.pl.

Pani Iwona to w rzeczywistości robot. Mówi on: „Dzwonię w związku z akcją »Nasze Zdrowe Wczasy 2020«, która jest prowadzona na terenie naszego kraju. W ramach naszej akcji chciałabym serdecznie pogratulować i wręczyć Państwu całkowicie bezpłatny voucher, który gwarantuje aż 3-dniowy pobyt w jednym z naszych nowo otwartych hoteli-uzdrowisk, całkowicie za darmo. Dla Państwa mamy do wyboru…”. Robot odpowiada na każde pytanie, zachęca do przyjazdu, pyta o nasze dane osobowe i wskazuje miejsce, w które musimy się udać, by odebrać nagrodę.

Jak rozpoznać, że rozmawiamy z robotem? Przede wszystkim:

• bot zazwyczaj będzie się zwracać do nas „per Państwo”, a nie „per Pan/Pani”

• często używa bezosobowych zwrotów • nie używa naszego imienia

• bot mówi bardzo szybko i bardzo często niektóre frazy nie są akcentowane, jak w normalnej rozmowie

• skrypty opierają się na bardzo podobnej mechanice i kolejności.

Gdy zdarzy nam się tego typu rozmowa, musimy działać szybko i zdecydowanie:

• jak najszybciej zakończyć rozmowę • pod żadnym pozorem nie podawać naszych danych osobowych

• jeśli po raz kolejny otrzymasz tego typu telefon, to warto zapytać, kto jest Inspektorem Danych Osobowych, skąd ma nasz numer i czy istnieje inna forma kontaktu z daną firmą.