ad

„Największym reklamodawcą tradycyjnych mediów był w 2017 roku Aflofarm Farmacja Polska” – podały „Wirtualne Media”. Pabianicka firma przeznaczyła na reklamę tyle, co trzech kolejnych w rankingu reklamodawców.

Na reklamowanie w prasie, radiu, telewizji oraz internecie produkowanych przez Aflofarm suplementów diety i innych wyrobów firma wydała nieco ponad 2 miliardy zł - o 9,8 proc. więcej niż w 2016 roku. „Drugie miejsce w rankingu największych reklamodawców zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z inwestycjami w wysokości blisko 885 mln zł, o 27,3 proc. wyższymi w porównaniu z rokiem 2016. Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do sieci dyskontów Lidl” – piszą „WM”.

Wydatki Aflofarmu są szacunkowe (sumowane według oficjalnych cenników reklam). W rzeczywistości każda duża firma płaci za reklamy mniej, bo dostaje spore upusty.