To możliwe. Jeszcze przed świętami pojedziemy s8 obok Mogilna Dużego, Róży, Pawlikowic, Rydzyn i Guzewa.

Zakończyła się budowa drogi ekspresowej na obrzeżach Pabianic. Nie ma wstydu, bo 19,4 kilometra betonowej drogi to obwodnica miasta na poziomie europejskim. Gdy skończą budowę odcinków od Róży do Walichnowy (blisko Wielunia), pojedziemy z Pabianic wygodnie do Wrocławia i dalej autostradą. Będzie to możliwe pod koniec roku, albo na początku stycznia.

Jadąc S8 z Pabianic na Rzgów, dojedziemy do autostrady A1 - na tym odcinku wciąż w budowie.

Nasz „pabianicki” odcinek 19,4 km kosztował 689,2 miliona złotych. Przejazd z Dobronia do Rzgowa zajmie nam niespełna 10 minut. To jazda po bezkolizyjnej drodze z prędkością 110 km/h.

Życie Pabianic dowiedziało się, że pabianickim odcinkiem s8 kierowcy pojadą w połowie kwietnia, jeszcze przed świętami. Czy tak będzie? 

- Niebawem pojedziemy "naszym" odcinkiem s8, czyli od Rzgowa do Róży i dalej do Dobronia – mówi Maciej Zalewski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Betonowa nawierzchnia nowej drogi ma 50 cm grubości. Szerokość to 21 metrów - dwa pasy ruchu biegną w każdym kierunku. Na obu jezdniach pobudowali pasy awaryjne. Ta nawierzchnia powinna wytrzymać bez większej naprawy 40 lat.

W miejscowości Guzew powstały eleganckie toalety. Jest nawet prysznic i miejsce do przewijania dziecka. To Miejsce Obsługi Podróżnych, czyli sanitariaty, parkingi z miejscami do wypoczynku. Jadący do Łodzi w Guzewie z czasem będą mieli do dyspozycji MOP drugiej kategorii, czyli ze stacją paliw, toaletami.

Dla wygody pieszych zbudowano tutaj piękną, czerwoną kładkę.

Żeby nie jeździć ulicą Rzgowską do starej jedynki, będzie można w Pawlikowicach wjechać na rondo i w kilka minut znaleźć się w Rzgowie. Tutaj z S8 na węźle "Rzgów" zjedziemy w kierunki Łodzi lub w stronę Piotrkowa. Za jakiś czas wjedziemy w tym miejscu na autostradę A1. Już pobudowane są nowe bramki do pobierania opłat.

Rondo jest na węźle Pabianice południe (w Pawlikowicach). To wygodne miejsce do powrotu do Pabianic. Zjeżdżamy na "485" i jedziemy w stronę Bełchatowa lub Pabianic. W mieście wyjedziemy prosto na ulicę Kilińskiego.

Na S8 wjedziemy też na Węźle Róża. Dojedziemy tutaj 3-kilometrowym odcinkiem dk14, czyli od węzła w Dobroniu. To miejsce, gdzie spotkają się kierowcy jadący z Sieradza, Pabianic (od ul. Łaskiej) i dk14 z centrum IKEA Port Łódź.

Do usuwania skutków wypadków na s8, rozcinania wraków, wyciągania zakleszczonych rannych, gaszenia płonących aut będą spieszyli druhowie z jednostek OSP z Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego: Pabianice, Chechło, Dobroń, Wola Zaradzyńska, Rydzyny, Pawlikowice i strażacy zawodowi z JRG Pabianice. Oczywiście pod nadzorem strażaków z JRG PSP Pabianice.

A-1 od Tuszyna do Strykowa

Ten odcinek autostrady A-1 jest to kontynuacja drogi, która połączy południe Polski (i Europy) z polskim wybrzeżem poprzez Katowice, Łódź i Gdańsk. Nasz łódzki odcinek ma długość około 40 kilometrów i biegnie przez powiaty: zgierski i łódzki wschodni (Stryków, Nowosolan, Łódź, Andrespol, Brójce, Rzgów i Tuszyn).

Nowa trasa będzie miała klasę techniczną „A”, co oznacza, że będzie przenosiła ruch pojazdów o nacisku na oś do 11,5 tony. Będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 metra każdy, a oprócz tego pas awaryjny o szerokości 3 metrów. Pas rozdzielający jezdnie będzie miał 12,5 metra szerokości. Maksymalna prędkość na tej drodze to 140 km/h.