ad

Pociąg „Pogoria” aż do grudniowej zmiany rozkładu jazdy zatrzymywał się w Pabianicach, dając możliwość bezpośredniego dojazdu do Trójmiasta i na Śląsk. Od 10 grudnia pociąg przejeżdża przez Pabianice bez postoju. Jeszcze w listopadzie prezydent Grzegorz Mackiewicz zwrócił się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka z wnioskiem o przywrócenie postoju na stacji Pabianice. W grudniu resort odpowiedział, że zatrzymanie pociągu w Pabianicach jest „bezzasadne”.

- Negatywne stanowisko nie zakończyło sprawy. Prezydent Mackiewicz podjął kolejne starania, aby przekonać ministerstwo do umożliwienia korzystania 120 tysiącom mieszkańców powiatu pabianickiego z pociągu, który i tak przejeżdża przez Pabianice, a zarazem stanowi jedyne połączenie ze Śląskiem i Trójmiastem – wyjaśnia Aneta Klimek, rzecznik Urzędu Miejskiego.

– Biorąc pod uwagę przedstawione przez pana prezydenta argumenty, resort przychylił się do wniosku o wdrożenie dodatkowego zatrzymania dla pociągu „Pogoria” i wystąpił w tej sprawie do PKP Intercity S.A. – poinformował Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, odpowiedzialny za kolej.

Pociąg InterCity „Pogoria” będzie zatrzymywał się w Pabianicach od 11 marca, czyli od najbliższej korekty kolejowego rozkładu jazdy. Wyruszy z Katowic o godzinie 22.44, po 3,5 godz. dotrze do Pabianic. W dalszą trasę odjedzie z Pabianic o godz. 2.15. Po blisko pięciu godzinach (o godz. 7.08) przyjedzie do Gdańska Głównego, a o 7.36 dotrze na stację końcową – do Gdyni Głównej. W kierunku przeciwnym pociąg odjedzie z Gdyni o 20.18 (z Gdańska Głównego o 20.46), do Pabianic przyjedzie o 1.31, a do Katowic dotrze ok. godz. 5.00.

Od grudnia na nocną trasę Katowice – Gdynia wyjeżdżają elektryczne zespoły trakcyjne Flirt 3, produkowane przez firmę Stadler. Pociąg jest klimatyzowany, składa się z ośmiu członów – dwóch klasy pierwszej, pięciu klasy drugiej i części gastronomicznej. Przestrzeń pasażerska jest bezprzedziałowa. Do dyspozycji pasażerów są m.in. stojaki na rowery, nowoczesne toalety z przewijakami dla niemowląt oraz winda dla niepełnosprawnych. Wcześniej relację tę obsługiwały składy wagonowe z kuszetkami i wagonem sypialnym.