W ubiegłym roku radni PiS domagali się transmisji online z posiedzeń Rady. W październiku 2016 roku radni jednogłośnie (20 głosów "za") przyjęli stanowisko, w którym wnoszą, by prezydent zabezpieczył potrzebne pieniądze w budżecie 2017 roku na zakup systemu elektronicznego pozwalającego na zarządzanie głosowaniem, debatą oraz cyfrową rejestrację obrad Rady Miejskiej.

Pisaliśmy o tym TUTAJ

Pabianice wystąpiły o dofinansowanie na stworzenie odpowiedniego systemu, który umożliwi transmisję obrad. Dostaliśmy na to 317.158 zł. Całkowity koszt projektu e-Pabianice to 523.630 zł. 

- Projekt obejmuje zakup system elektronicznego liczenia głosów i zarządzania debatą do wykorzystania podczas obrad Rady Miejskiej, instalację systemu transmisji on-line obrad RM wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów oraz utworzenie platformy partycypacji społecznej, wykorzystanej do kontaktu z mieszkańcami Pabianic - wylicza Aneta Klimek, rzecznik Urzędu Miejskiego.

Za te pieniądze zostanie także stworzony system „Interaktywnego administratora cmentarzy”, który obsługuje cmentarz komunalny. Przed wejściem na cmentarz stanie urządzenie, które odnajdzie w systemie poszukiwany przez nas grób i wskaże miejsce pochówku. 

Realizacja pierwszych funkcjonalności projektu rozpocznie się na początku przyszłego roku. Wniosek o dofinansowanie projektu „e-Pabianice” jest kolejnym przygotowanym wspólnie przez Urząd Miejski i ZWiK.