Nowo otwarty odcinek S14 ma 12,2 km. Od strony drogi S8, Pabianic, Retkini i lotniska można nim dojechać do węzła Aleksandrów Łódzki, gdzie jest zjazd w kierunku drogi krajowej nr 71.

Ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz pas awaryjny. W ramach budowy powstało 17 obiektów inżynierskich. Zbudowano cztery węzły: Łódź Lublinek (S14/DK14 bis), Łódź Retkinia (S14/ul. Maratońska), Konstantynów Łódzki (S14/DK71) i Aleksandrów Łódzki (S14/DK71), które skomunikują z nową trasą Łódź, Konstantynów Łódzki i Aleksandrów Łódzki.

Inwestycja kosztowała ok. 630,5 mln zł.

Otwarty etap S14 jest przedostatnim przy planowanym na przyszłym rok zamknięciu ważnej dla całej aglomeracji łódzkiej drogi. Pierwszy fragment - od Łodzi do Dobronia, o długości 15,2 km ukończono 10 lat temu. Kolejny, między węzłami Dobroń i Róża, o długości 3,3 km, realizowano w ramach budowy drogi ekspresowej S8. Do ruchu oddano go latem 2014 r.

Do dokończenia został ostatni, 16-kilometrowy fragment trasy S14 od węzła Aleksandrów Łódzki do węzła Emilia. Trasa gotowa jest już w 70 procentach i ma być oddana do użytku kierowcom wiosną przyszłego roku.