Uczestnikom towarzyszyło 4 nauczycieli. Byli to nauczyciele j. angielskiego i przedmiotów zawodowych, dbali oni o prawidłowy przebieg praktyk oraz opiekowali się młodzieżą w czasie wolnym.

Wszyscy zostali zakwaterowani w rezydencji Fernando de los Rios, która oferowała dostęp do basenu, boisk sportowych (koszykówka, siatkówka, piłka nożna), siłowni i grilla. 

Praktyki odbywały się w hiszpańskich firmach, zgodnie z nauczanym zawodem. Uczestnicy mobilności pogłębili oraz nabyli nowe umiejętności i kompetencje zawodowe. Analitycy-badali reakcję szczurów i myszy na podawane lekarstwa, informatycy zajmowali się tworzeniem i administrowaniem stron internetowych i baz danych, graficy- projektowali i obrabiali cyfrowo m. in. banery, katalogi, zaproszenia i dyplomy. Technolodzy żywności pracowali w firmie cateringowej zajmując się produkcją wyrobów spożywczych, natomiast technicy ochrony środowiska planowali i realizowali zadania związane z ochroną środowiska m. in. utrzymując w wymaganym stanie technicznym tereny zielone.

Opinie uczniów:

Kacper(ochrona środowiska): “Ten wyjazd pozwolił mi na używanie języka angielskiego w naturalnych sytuacjach - w pracy, w restauracjach i sklepach. Dotychczas nie miałem takiej okazji. Nie myślę o gramatyce i radzę sobie nieźle.”

Maciej (elektryk): “W pracy robiliśmy to, co po ukończeniu szkoły będzie częścią naszego zawodu - montowaliśmy np. gniazda elektryczne oraz kostki na przewody.”

Martyna i Gabrysia, przyszli graficy tak opisywały swoje obowiązki: “Zajmowałyśmy się głównie przetwarzaniem zdjęć w programie Photoshop, tworzyłyśmy animacje ze zdjęć figurek 3D, które zostały wykorzystane w promocji firm.”

Daria (technik technologii żywności): “Firma, w której odbywałam praktyki zajmowała się cateringiem. Przygotowywaliśmy różne produkty spożywcze np. małe hamburgery, które były przesyłane do innych miejsc i podawane jako tapas (przekąska) do cerveza (piwa).”

Opinia jednego z opiekunów:

Marta Hans: Miło było obserwować uczniów poza środowiskiem szkolnym, zwłaszcza po kilkumiesięcznej przerwie związanej z nauką online. Świetnie radzili sobie z codziennymi wyzwaniami. Największe wrażenie zrobiła na mnie ich umiejętność zarządzania finansami. Z pomocą aplikacji Splitwise kilka osób prowadziło i kontrolowało budżet pokoju - razem robili zakupy i rozliczali koszty.

Wyjazd obejmował bogaty program kulturowy- perły Andaluzji takie jak: Alhambra, Torcal de Antequera (atrakcja wpisana na listę UNESCO), Torcal de Ronda, Nerja Playa, Los Cahorros.  Oczywiście uczniowie korzystali także z atrakcji oferowanych przez Granadę zwiedzając Parque de las Ciencias (interaktywne muzeum techniczno-naukowe z planetarium, oceanarium i zoo), a także starówkę, dawne dzielnice żydowskie i arabskie, miradory (punkty widokowe) i churroserie. Młodzież była zachwycona zarówno miastem, jak i odwiedzanymi miejscami, o czym świadczą setki zdjęć, z których część została opublikowana  na stronie internetowej szkoły. 

W czasie wolnym uczniowie rozgrywali mecze towarzyskie piłki siatkowej i koszykowej z mieszkającymi w sąsiedztwie Hiszpanami. 

Bliskość gór oraz duża liczba przepięknie położonych tarasów widokowych, zapewniły sporą ilość wrażeń dla miłośników pieszych wędrówek. 

Osoby zainteresowane regionalnymi potrawami, również znalazły tutaj coś dla siebie.