Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Pabianicach na bieżąco realizuje rejestracje pojazdów, wymianę dowodów rejestracyjnych (np. z powodu braku miejsca na kolejne zapisy czy zagubienia), wydawanie wtórników kart pojazdu i dowodów rejestracyjnych, zgłoszenia sprzedaży lub nabycia pojazdów, wydawanie wtórników tablic rejestracyjnych.

Sposób rejestracji pojazdu zakupionego w Polsce (już zarejestrowanego, tzw. przerejestrowanie) wygląda identycznie, jak w przypadku pojazdów sprowadzonych z zagranicy (pierwsza rejestracja w Polsce) oraz pojazdów nowych. Dokumenty do danej sprawy, zapakowane w jedną kopertę, klienci wrzucają do pojemnika umiesycyonego  wejsciu do budynku starostwa. Jeśli dokumentacja okaże się niekompletna, pracownik wydziału kontaktuje się z wnioskodawcą telefonicznie, by przekazać tę informację i ustalić formę uzupełnienia danych. Po odbiór dokumentów i tablic klienci zgłaszają się osobiście w wyznaczonym tylko dla nich dokładnym terminie i godzinie. Opłaty dotyczące spraw załatwianych w wydziale komunikacji można uiszczać tylko przelewem na rachunek bankowy. Potwierdzenie dokonania wpłaty należy wygenerować na stronie internetowej swojego banku.

Mieszkańcy również bardzo często dzwonią do Wydziału Komunikacji. Bywa, że linie są długo zajęte. Pracownicy proszą o cierpliwość i wyrozumiałość. Zajęty telefon oznacza, że w tym czasie ktoś inny otrzymuje informacje. Do wydziału można kierować pytania także drogą e-mailową:

komunikacja@powiat.pabianice.pl

prawajazdy@powiat.pabianice.pl

tel. (42) 225-40-23 – naczelnik

 (42) 225-40-17
  (42) 225-40-18 – prawa jazdy
(42) 225-40-20
 (42) 225-40-21

fax +48 (42) 215-91-66

Odpowiedź zostanie udzielona w formie, jaką pytający wskaże w treści e-maila.