ad

Można samodzielnie opracować strategię tworzenia i dystrybucji treści lub zlecić to zadanie agencji content marketingowej. Dlaczego warto korzystać z usług firmy zewnętrznej?

 

Jak pracuje agencja content marketingowa?

Działania content marketingowe wymagają dobrego poznania grupy docelowej i trafienia w potrzeby potencjalnych klientów. Zdarza się, że kampanie, mimo tworzenia wartościowych artykułów blogowych czy dobrych teksów na stronę internetową, nie przynoszą zakładanych efektów. Agencja content marketingowa potrafi spojrzeć świeżym okiem na dotychczas prowadzone działania, definiując ewentualne błędy oraz na nowo przygotowując strategię. Specjaliści z zakresu content marketingu posiadają ogromną wiedzę dotyczącą tworzenia i dystrybucji treści w najbardziej opłacalnych kanałach komunikacji z odbiorcami. Agencja content marketingowa korzysta z nowoczesnych narzędzi, które ułatwiają analizę wyników kampanii oraz optymalizację działań. Jakie usługi oferuje agencja content marketingowa? Przede wszystkim tworzenie treści, przygotowywanie materiałów, dystrybucję, publikację, promocję oraz rekomendację dalszych działań na podstawie wyników. Eksperci zawsze przygotowują strategię marketingową indywidualnie dobraną do potrzeb klientów, uwzględniając budżet i cele kampanii.

Content to nie tylko teksty na stronę internetową

Samodzielnie realizując kampanie content marketingowe, przeważnie nastawiamy się na tworzenie treści blogowych i publikacje w mediach społecznościowych. Jednak to za mało, aby osiągnąć zadowalające efekty. Content marketing to strategia nastawiona na konwersję, która obejmuje teksty na stronę internetową, poradniki, e-booki, artykuły sponsorowane, a także materiały takie jak wideo, grafiki, infografiki, webinaria, case study czy podcasty. Treści powinny być dostosowane do specyfiki grupy docelowej – w jednym przypadku bardziej sprawdzą się materiały graficzne, a w innym treści pisane. Content marketing realizuje cele wizerunkowe, sprzedażowe, pozwala zbudować świadomość marki czy generować ruch na stronie internetowej. Agencje nastawione są na konkretne efekty, biorąc pod uwagę cele krótko- i długoterminowe firmy. Warto korzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów, niezależnie od tego, czy marka stawia pierwsze kroki w świecie content marketingu, czy chce zdobyć przewagę konkurencyjną na nowych rynkach.