Konsumentom zależy na tym, aby uzyskiwać wiarygodne, aktualne informacje niezależnie od wartości transakcji. Skuteczne zarządzanie treścią w Internecie wymaga troski o szczegóły i permanentnej aktualizacji danych.

Rosnąca ilość produktów oraz częstotliwość, z jaką modyfikuje się ofertę we współczesnych sklepach internetowych, wymaga stosowania profesjonalnych narzędzi do zarządzania treścią o ofercie. Przykładem dobrych praktyk w tym zakresie jest system Feedink. Narzędzie pozwala zarządzać kompletnym feedem produktowym oraz eksportować go na inne witryny jednym kliknięciem. Co więcej, Feedink agreguje dane z analityki i umożliwia ocenę poziomu konwersji generowanej przez poszczególne pozycje. Na podstawie tych informacji, przy użyciu zwykłych reguł, osoba zarządzająca ofertą może zautomatyzować proces modyfikowania treści opisu poszczególnych produktów. W podobny sposób można zoptymalizować feed CSV i rozszerzyć lub zawęzić listę pozycji prezentowanych w różnych kanałach marketingowych. Wszystko po to, by uwagę konsumentów koncentrować na najlepiej rokujących pozycjach.

Co to jest i do czego służy feed CSV?

Feed CSV to popularne narzędzie do transferu danych pomiędzy różnymi systemami. Ma postać prostego pliku tekstowego, który można otwierać i edytować za pomocą popularnych edytorów tekstowych oraz arkuszy kalkulacyjnych. Z uwagi na dużą popularność transferu danych w tej formie, na rynku pojawiło się wiele edytorów zaprojektowanych pod kątem użytkowników tego rozwiązania. Dane transferowane przez feed CSV, są czytelne dla systemów, ludzi i urządzeń. Można z nich korzystać niezależnie od tego, na jakim systemie operacyjnym pracują partnerzy i w jakiej technologii powstały ich serwisy i sklepy internetowe. Wszystko opiera się o przesłanie odpowiednio sformatowanego pliku z feedem CSV. Formatowanie zazwyczaj określa partner, czyli w przypadku e-commerce porównywarki cenowe, Google Shopping czy internetowe pasaże handlowe.

Feed CSV w praktyce – jak korzystać?

Pliki z feedem CSV mogą mieć praktycznie nieograniczoną objętość. Zapis danych może wymagać stosowania określonych przez wydawcę, specjalnych separatorów i znaczników. Nie zawsze są to przecinki, jak wskazuje rozwinięcie skrótu CSV (comma-separated values), czyli wartości rozdzielone przecinkiem. Sytuacja komplikuje się dodatkowo przy różnicach w określaniu atrybutów produktów, a ilość wersji feedu CSV rośnie wprost proporcjonalnie do liczby partnerów marketingowych, z którymi współpracujemy. W związku z tym najlepszym rozwiązaniem jest transfer feedu CSV do systemu zarządzania treścią o ofercie i bezpieczne generowanie plików zoptymalizowanych pod kątem każdego z partnerów.

System Feedink oferuje imponującą listę gotowych integracji przyspieszających i ułatwiających proces publikacji reklamy produktowej. Jednocześnie, narzędzie ma wiele interesujących funkcji usprawniających pracę nad ofertą i aktualizację kluczowych danych.