Marki, aby przetrwać i być zauważone, muszą brać udział w tym wyścigu o klienta. Rynek z roku na rok rozwija się w nadzwyczaj szybkim tempie. 

Idea rebrandingu marki 

Motyw przewodni odświeżenia wizerunku marki najczęściej skorelowany jest ze strategicznym działaniem przedsiębiorstwa oraz zmotywowany jego rozwojem w szerokim tego słowa znaczeniu. Zadanie rebrandingu jest bardzo proste – wprowadzenie pozytywnych zmian wizerunkowych mających na celu polepszenie sytuacji marki na rynku, nadania odświeżonej komunikacji strategicznej oraz wizualnej.
 

Rebranding marki – kiedy jest odpowiedni moment? 

W teorii zawsze jest idealny moment na odświeżenie wizerunku, w praktyce prace brandingowe powinny być wykonywane stale, ponieważ to daje gwarancję stale umacniającej się pozycji marki na rynku. 

Jeśli utożsamiasz sytuację swojej marki z którymś z poniższych punktów, to wiedz, że być może jest to odpowiedni czas na przeprowadzenie rebrandingu.

- Jako marka nie wzbudzasz zaufania

- Nie wyróżniasz się spośród konkurencyjnych marek

- Twoja marka daje słabe „pierwsze wrażenie” 

- Niespójność w komunikacji wizualnej

- Ludzie nie zapamiętują Twojej marki
 

Jak przeprowadzić rebranding? 

Kiedyś przedsiębiorstwa przeprowadzały rebranding raz na 10 lat funkcjonowania. Teraz natomiast, bardzo często średnia życia firm w Polsce jest niższa o połowę od tego okresu czasu. Co zauważyliśmy, to marki średnio raz na 2 lata przechodzą re-design, gdzie jest aktualizowana strona internetowa oraz nośniki identyfikacji wizualnej marki. 

W zależności od wielkości organizacji projekt brandingowy może być przeprowadzony od kilku tygodni do nawet kilku lat. W dużej mierze zależy to od agencji, której powierzysz działania. Nawet nie zakładam, że do projektu rebrandingu podejdziesz samemu, bądź ze „znajomym grafikiem”. Zakładam, że znasz się na rzeczy i wiesz, że tego typu rebranding mógłby bardziej zaszkodzić, aniżeli pomóc. Co więcej, mógłby zniszczyć Twoją markę. 

Kto powinien zająć się Twoją marką?  

- Agencje brandingowe – z reguły najbardziej doświadczone zespoły do realizacji tego typu projektów. Warto szukać firm z większych miast tj. Warszawa, Wrocław czy Gdańsk. Z doświadczenia wiem, że agencje brandingowe z Warszawy radzą sobie bardzo sprawnie z realizacją dużych i wielowymiarowych projektów.

- Agencje kreatywne – podzielony zespół designerów oraz strateg, który prowadzi projekt. Wyróżniającą cechą jest młode podejście do projektów oraz ponadprzeciętna kreatywność. 

- Agencje reklamowe – tu może być najciężej. Agencji reklamowych jest bardzo dużo, często o bardzo szerokich specjalizacjach. Niby z jednej strony specjalizują się w reklamie, natomiast obecnie rynek reklamowy jest tak obszerny, że ciężko być specjalistą od „reklamy”.

 

Wybór może wydawać Ci się bardzo trudny, podaż rynkowa jest bardzo duża w tym zakresie. Mamy natomiast nadzieję, że wybierzesz dla siebie odpowiednią firmę. Gdybyś jednak poszukiwał skutecznej agencji do rebrandingu marki - https://brandlive.pl/oferta/rebranding-marki/