Jednak poza wieloma zaletami, nie są niezniszczalne i również ulegają awariom. Jakie są najczęstsze usterki w iPhone’ach? Oto lista usterek w modelach iPhone 5, 6s oraz 7.

iPhone 5s

Nie ma wątpliwości, że telefony marki Apple to jedne z najlepszych smartfonów, dostępnych na rynku. Słynące z innowacyjnych rozwiązań, z roku na rok zyskują nowych zwolenników. Zaskakują swoimi możliwościami m.in. robienia zdjęć, nagrywania filmików. Niestety, jak każde inne urządzenie, niezależnie od modelu, nie są wolne od awarii. Usterek można się doszukać niemal w każdym modelu. W tym w jednym z najpopularniejszych, a do tego najchętniej kupowanych modeli smartfonów, iPhone 5s. Największa ilość usterek, związana jest z baterią. Model ten przede wszystkim słynie z mało pojemnej baterii. Co więcej, problem dotyczył wyłączania się nią zima, gdy na dworze są ujemne temperatury.

Oprócz tego iPhone 5s szybko się nagrzewa. O problemach z baterią było dość głośno w 2013 roku. Bateria bardzo szybko się rozładowywała. Na całe szczęście posiadacze wadliwego telefon mogli wymienić go na nowy model. Marka Apple stwierdziła, że była to wada fabryczna, która dotknęła jedynie niewielką liczbę smartfonów. Innym problemem były rozkalibrowane czujniki - akcelerometru, żyroskopu i kompasu. W efekcie pokazywały one błędne odczyty Wraz z aktualizacją oprogramowania, usterka ta znikła.

iPhone 6s

Użytkownicy iPhone'a 6s, skarżyli się na wiele błędów oprogramowania. Przede wszystkim zniekształcony dźwięk w głośniku, co zdecydowanie bardzo przeszkadza w codziennym korzystaniu z telefonu. Błędy zauważono także w działaniu 3D Touch, a także wyłączanie się telefonu nawet wtedy, gdy był naładowany. Tu trzeba zaznaczyć, ze 6s to model flagowca, który ma najbardziej wadliwą baterię ze wszystkim modeli z logo nadgryzionego jabłuszka. Na całe szczęście wraz z aktualizacją oprogramowania, znikły usterki. Wielu posiadaczy iPhone'a zauważyło również problemy ze złączem słuchawkowym Jack, z kamerą, a nawet i z przyciskiem Home.

IPhone 7

IPhone 7 to flagowiec, który wszystkim jest znany z tego, że wszelkie usterki zaczęły pojawiać się zaraz po okresie objętym gwarancją. Użytkownicy flagowca zauważyli przede wszystkim proces zapętlania się podczas restartowania urządzenia. Rozpoczynało się to od pojawienia ikonki notatek głosowych, nie działał tryb głośnomówiący w trakcie rozmowy. Zaś na samym końcu iPhone zawieszał się i restartował, prowadząc do wspomnianego zapętlenia. Marka Apple w ekspresowym tempie podjęła kroki, aby usterkę wyeliminować.

Ostatecznie okazało się, że źródłem problemu były poluzowane styki okładu dźwiękowego, położonego zaraz bok slotu karty SIM. Awarię można było naprawić w serwisach. To prosta i szybka czynność. Innym, dość często pojawiającym się problemem był hałas, który przypominał syczenie, a także problemy z połączeniem się z siecią komórkowa po zmianie z trybu samolotowego.

Na całe szczęście istnieją autoryzowane serwisy Apple, w których można zdiagnozować i co ważniejsze naprawić usterkę. Cena naprawy zależna jest od tego, jakie uszkodzenia występują. Uśredniony cennik sprawdzić można na https://idream.pl/serwis/cennik/iphone/