Taki problem pojawia się u wielu osób, a wszyscy zastanawiają się, gdzie leży problem i jaka jest tego przyczyna. Przyczyn problemów z odchudzaniem jest wiele. Może w twoim przypadku jest to słaba przemiana materii, brak motywacji, a może zaburzenia hormonalne? Okazuje się, że chudnięcie to niełatwe zadanie, a tysiące osób na całym świecie nie mogą zmniejszyć masy swojego ciała mimo wielu prób i starań. Dlaczego tak jest - podpowiada ekspert z chudzianka.pl

Nie schudniesz, jeśli za mało się ruszasz

Jeśli jesteś mało aktywny fizycznie, to zapotrzebowanie twojego organizmu na kalorie jest znacznie mniejsze niż u osób aktywnych. A przecież spacer, który trwa jedynie piętnaście minut, to aż 100 kalorii mniej. Wydawać się nam może, że taka ilość spalonych w ciągu dnia to niewiele, ale w ciągu roku dzięki temu możesz schudnąć nawet pięć kilogramów.

Wielu specjalistów przekonuje nas, że wysiłek fizyczny to naprawdę jeden z najlepszych sposobów na zmniejszanie masy ciała, a to dzięki temu, że ruch przyśpiesza przemianę materii. Codzienny spacer to dużo, a dodaj do tego pływanie czy jazdę na rowerze, a spalisz dziennie jeden posiłek.

(Sprawdź recenzję Green Barley Plus - https://chudzianka.pl/moja-opinia-o-green-barley-plus/)


Jesz nieregularnie

Jesz obiad i kolację, ale często pomijasz inne posiłki? Wydaje ci się, że jeśli te dwa posiłki będą wysokokaloryczne, to to wystarczy? Niestety nie i trzeba o tym pamiętać. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, zwłaszcza dla osób, które są na diecie odchudzającej. Pamiętaj również, że do skutecznego odchudzania konieczne jest regularne spożywanie posiłków. Śniadanie powinniśmy zjeść do dwóch godzin po przebudzeniu, kolejne posiłki co trzy - cztery godziny. Ostatni posiłek należy spożyć dwie godziny przed położeniem się do łóżka. Trzymanie się tych zasad na pewno ułatwi ci odchudzanie.

Podjadanie między posiłkami utrudnia odchudzanie

Wiele osób sięga po kaloryczne, małe przekąski między posiłkami. Nie jest to dobre dla naszego organizmu, a zwłaszcza dla odchudzania. Każdy człowiek ma określone zapotrzebowanie kaloryczne i powinny je pokrywać główne posiłki. Jeśli podjadamy między posiłkami, to do organizmu dostarczane są za duże dawki składników energetycznych, a metabolizm ich nie wykorzystuje, ponieważ nie są one potrzebne. Kalorie, które nie zostaną spalone, zostają zamienione w tkankę tłuszczową, która odkłada się w naszym organizmie i powoduje wzrost masy ciała. Jeśli chcesz schudnąć, to podjadanie między posiłkami nie jest wskazane. Najlepiej spożywać syte posiłki, by móc z łatwością czekać do następnego.

Jesz za dużo tłustego

Tłuste potrawy to uzależnienie wielu osób. Niestety, nie zawsze jest to zależne od nas. W niektórych regionach świata po prostu je się tłusto i takie są zasady ich kultury. Jednak nie trzeba się im poddawać. Jedzenie tłustych i kalorycznych potraw sprawia, że zwiększa się masa tłuszczowa ciała. Lepiej tłuste mleko czy mięsa zastąpić drobiem, zupami i warzywami. Do schudnięcia i utrzymania prawidłowej masy ciała konieczne jest ograniczenie ilości tłuszczów w diecie. Jednak nie można ich całkowicie wyeliminować. Tłuszcz jest składnikiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu, trzeba wybierać rozsądnie i zamiast kolejnego fast foodu, najlepiej wybrać rybę lub oleje roślinne.

Brak motywacji do odchudzania

Siła woli i wytrwałość to podstawy do skutecznego odchudzania. To jednak nie wszystko, co pozwoli nam osiągnąć sukces. Najważniejsza jest motywacja, to właśnie ona sprawia, że nie przerywamy diety mimo tego, że po trzech tygodniach wyrzeczeń nie widać żadnych efektów. To dzięki motywacji nie sięgamy po słodkie przekąski, które sprawiają, że odchudzanie staje się utrudnione. A jak wzmocnić swoją motywację? Dobrze jest mieć powód do odchudzania. Może to być zbliżające się ważne wydarzenie - wesele czy własny ślub. Przed odchudzanie warto również zrobić listę korzyści, jakie wynikną z tego, że uda się zmniejszyć masę ciała.

Cały czas zmieniasz diety

Zaczynasz dietę i nie daje ona widocznych efektów przez tydzień lub dwa, więc decydujesz się na jej zmianę. Tak robi wiele osób i jest to karygodny błąd w czasie diety odchudzającej. Organizm potrzebuje czasu, by przestawić się na nowe zasady żywienia i pracować według nich. Poza tym spalanie tkanki tłuszczowej nie jest tak łatwe, jak może nam się wydawać. Nie wystarczy przestać jeść słodycze, a po tygodniu takich zmian będziemy mieli sylwetkę modelki. Nie jest to możliwe, ponieważ każda dieta ma określony czas. Skuteczne odchudzanie, które daje długotrwałe efekty, trwa nawet kilka miesięcy.

Zaburzenia hormonalne

Jeśli twoja masa ciała zaczyna się zwiększać mimo tego, że nie zmieniłeś swoich nawyków żywieniowych, to jest to niepokojący objaw. Przyczyną tego może być niedoczynność tarczycy. Jeśli tak jest, to najlepiej skieruj się do lekarza, który zaleci badania tarczycy.